• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Vad föredrar ni för snaps idag?

20210625_165129.jpg
 
Började kvällen med lite rom och kola. Var inte ens planerat nån dricka. Sen blev det lite rent kiss
IMG_20210625_171030.jpg


Väl hemma igen ville jag återställa balansen efter allt sött.

En ganska skarp ton på denna ipa. Citrusen trycker på bra, humlebrännan är de också bra tryck i så till eftersmak är det just de som blir kvar med en hyfsat påtaglig beska. Vass! Inte de bästa jag testat från Fermenterarna men annorlunda. Ok men inge mer.

Skulle behövt tona ner citruskicken och öka på lite sötma för att vara mer min smak.
IMG_20210625_221123.jpg

Taco taco

Gla midsommar på er öltokar :)

Edit: gällde upp hälften sen snurrade burken lite för att få ur de sista och sista klunken var supervass. Misstänker att bottensatsen gjort sitt.

Bara hänt mig en gång tidigare men den sista klunken nu var ingen höjdare alls. Bara skarp smak långt bak i halsen som bränner kvar.
 
Senast ändrad:
Blev trippel idag.
Stabil Dipa från Besqueland i samarbete med Cloudwater(kanske därför den är så bra)? Modern Dipa med fokus på humle. 4.25

Sedan en suröl från amundsen. Mkt grapefrukt, kanske smakar lite hubba bubba som man missbrukade som ungdom? Kanske därför jag gillar den, något tunn dock för sin höga alkoholhalt. 3.75

Sedan en stout från Mikkeller. Här snackar vi bourbon/whiskey, kanske för mkt till och med, känner av alkoholen trots dess ”låga” 10.3(fatlagringen som gör det?), någon sur-aktig eftersmak och mkt kaffe på det hela för att runda av det. 4.00
1876CBCF-2895-458D-A1E9-34464D72D1C4.jpeg
 
Jag bor 5 minuter från Omnipollos kyrka och denna öl är (som jag förstått det) den första som kommit till Bolaget från just detta bryggeri, gjord i Sundbyberg. Häftigt att de tagit över kyrkan från Sundbybergs köksbryggeri som drev det innan. Men nu en fråga till alla. Färgen på denna hazy IPA är grå/grön, nästan otäck men smaken är fantastiskt! När jag själv brygger med mycket humle kan den ibland bli grå/grön men brukar ge med sig med tiden. Kanske är detta ett toppexemplar på en öl som är otroligt färsk (buteljerad 19/6 2021)?
IMG_20210626_220557.jpg
 
Jag bor 5 minuter från Omnipollos kyrka och denna öl är (som jag förstått det) den första som kommit till Bolaget från just detta bryggeri, gjord i Sundbyberg. Häftigt att de tagit över kyrkan från Sundbybergs köksbryggeri som drev det innan. Men nu en fråga till alla. Färgen på denna hazy IPA är grå/grön, nästan otäck men smaken är fantastiskt! När jag själv brygger med mycket humle kan den ibland bli grå/grön men brukar ge med sig med tiden. Kanske är detta ett toppexemplar på en öl som är otroligt färsk (buteljerad 19/6 2021)?
IMG_20210626_220557.jpg
Köpte deras senaste Bianca som bryggdes i kyrkan men den verkar ha överjäst så lämnade tillbaka. Med tanke på att jag bor 2km från kyrkan får jag se till att spendera första dagen av semestern nästa vecka med att bege mig till landsvägen för att köpa en så färsk öl, länge sedan man drack sådan färsk öl!

Med det sagt, kanske lite barnsjukdomar med deras extremt nya(dyra) utrustning? Oavsett hur smart den är behövs fortfarande manuellt påläggning som behöver sin inlärningsperiod!
 
Jag bor 5 minuter från Omnipollos kyrka och denna öl är (som jag förstått det) den första som kommit till Bolaget från just detta bryggeri, gjord i Sundbyberg. Häftigt att de tagit över kyrkan från Sundbybergs köksbryggeri som drev det innan. Men nu en fråga till alla. Färgen på denna hazy IPA är grå/grön, nästan otäck men smaken är fantastiskt! När jag själv brygger med mycket humle kan den ibland bli grå/grön men brukar ge med sig med tiden. Kanske är detta ett toppexemplar på en öl som är otroligt färsk (buteljerad 19/6 2021)?
IMG_20210626_220557.jpg
Den såg verkligen inte trevlig ut
 
Köpte deras senaste Bianca som bryggdes i kyrkan men den verkar ha överjäst så lämnade tillbaka. Med tanke på att jag bor 2km från kyrkan får jag se till att spendera första dagen av semestern nästa vecka med att bege mig till landsvägen för att köpa en så färsk öl, länge sedan man drack sådan färsk öl!

Med det sagt, kanske lite barnsjukdomar med deras extremt nya(dyra) utrustning? Oavsett hur smart den är behövs fortfarande manuellt påläggning som behöver sin inlärningsperiod!
Fantastiskt att kunna dricka så färsk men här kan det inte gått helt rätt till. Följer deras utveckling online och det ser ut som att de har koll på det som levereras. Om du också råkat ut för måndagsexemplar har de kanske lite att jobba på.
 
Jag bor 5 minuter från Omnipollos kyrka och denna öl är (som jag förstått det) den första som kommit till Bolaget från just detta bryggeri, gjord i Sundbyberg. Häftigt att de tagit över kyrkan från Sundbybergs köksbryggeri som drev det innan. Men nu en fråga till alla. Färgen på denna hazy IPA är grå/grön, nästan otäck men smaken är fantastiskt! När jag själv brygger med mycket humle kan den ibland bli grå/grön men brukar ge med sig med tiden. Kanske är detta ett toppexemplar på en öl som är otroligt färsk (buteljerad 19/6 2021)?
IMG_20210626_220557.jpg
Kul! Måste testas :)
 
Druckit mig igenom hälften av dessa och måste tipsa! 9 stycken kinesiska öler som Ludvig Sääf på Surfers i Stockholm fixat så att de går att beställa. Väldigt spännande varianter och inte så jäkla dyrt (477kr om man plockar upp på lokalt Systembolag). Levereras i en riktigt fet kinesisk kasse dessutom :cool:

BFD6FB2A-3A02-44B2-BD80-0B850B253523.jpeg


6B37E428-D0C9-41BD-8178-E4EE02987AE8.jpeg
 
Tillbaka
Topp