• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Blev besviken på i ain't no crazy horse från Fermenterarna, alldeles för tunn och knappt någon beska.
20210702_212930.jpg
 
Blev besviken på i ain't no crazy horse från Fermenterarna, alldeles för tunn och knappt någon beska.
20210702_212930.jpg

Där ser man. Den klassiska Fermenterarna IPA är den godaste ipa jag druckit. Gav den 4,75 på untappd vilket gör att den delar pallplats nr 1 med founders CBS (Stout).
Intressant, skall prova Crazy Horse inom kort med. Den DIPA från Fermentera jag provade nyligen, Beyond the Beast, upplevde jag också som alldeles för tunn i kroppen för en DIPA
 
Har halkat efter alldeles totalt i min ölresa på senare tid. Hade en trevlig GTG nyligen där jag provade Bionic och Carnifex, ohyggligt bra måste jag säga, bland de bästa jag druckit. Det vankas semester om några veckor och då får jag förhoppningsvis bättra mig en aning! Blev en klassiker idag till en råbiff, perfekt måltids-IPA i mitt tycke 😊
5139F97B-5588-40C6-80BD-B67AA2E32EA9.jpeg
 
Dugges senaste serie ”mega series” kan jag verkligen rekommendera, har tyckt fler än en gång att deras stout kan vara lite klena ibland, här har dom skruvat upp det till nivå 11.
EC4EE871-27F6-4115-9400-6CC82079A06C.jpeg

Mkt kokos(no shit sherlock), kryddor och rostad malt. Känns nästan som samma bas som deras 16! fast med ett helt kokosträd i det. Lagom sötsliskig så gillar du inte söta stouts kan du avstå denna, denna va en höjdare. 4.25
 
Tillbaka
Topp