• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Söndagsstouten är en kladdig historia på jordnötssmör och lönnsirap lagd på bourbonfat.

hotcakes.jpg
 
Ikväll dricker jag In League With the Devil från gotländska Snausarve Gårdsbryggeri. Då jag har starka och långtgående band till Gotland, Östersjöns hangarfartyg, är det extra kul att prova nya öl från ön.

Denna stout på 10% köpte jag fyra flaskor av på vinst och förlust. Tanken var att dricka en nu och spara resten. Chansningen gick hem. Det var bra klös i den, trots att den stått på Systembolagets lager i nästan ett år, och den lär bara utvecklas till det bättre med ytterligare ett par år i min garedrob.

3CBF8540-E580-42C8-AACC-7178C42D05B0.jpeg
 
Ikväll dricker jag In League With the Devil från gotländska Snausarve Gårdsbryggeri. Då jag har starka och långtgående band till Gotland, Östersjöns hangarfartyg, är det extra kul att prova nya öl från ön.

Denna stout på 10% köpte jag fyra flaskor av på vinst och förlust. Tanken var att dricka en nu och spara resten. Chansningen gick hem. Det var bra klös i den, trots att den stått på Systembolagets lager i nästan ett år, och den lär bara utvecklas till det bättre med ytterligare ett par år i min garedrob.

3CBF8540-E580-42C8-AACC-7178C42D05B0.jpeg
Spännande (och jäkligt snygg etikett)! Beställde hem ett par stycken :)
 
En ok neipa. Smaken är lätt fruktig men mer åt maltig hållet. Medel beska som klingar av lagom fort. Möjligen att den känns lite tunn i smaken och inte har den där sista friskheten och sötman jag gillar hos neipa. Finns bättre alternativ
IMG_20210701_201145.jpg
 
(Postade detta i ett annat "öl-forum" men copy-postar detta även här med då klocknördar oxå brukar gilla öl : )

Fortsätter med öl från Alvinne, denna gång en som de kallar Miruvor.
454c4a47c6fcc1ac37e64ab64d0d0008_raw.jpg


Enligt vad jag läst mig till är det en SloePhi (alltså deras "vanliga" Phi med slånbär) som som blandats med fatlagrad mjöd från Brouwerij De Mederie.

Det går helt klart att nörda till det ordentligt men så länge de lyckas är jag nöjd. Detta var den bästa, så här långt, från årets fellowship-släpp.


//j
 
Väldigt syrlig öl utan någon direkt fruktighet eller törstsläckande effekt. Doften var ingen höjdare heller. Känns som att det är en blandning av vin och öl som inte föll mig i smaken. Åt helvete för dyr också. 70kr för 375ml suröl. Nä
IMG_20210702_202506.jpg
Sköljer ner den med en gammal favorit. Fortfarande lika bra!
IMG_20210702_213552.jpg
 
Väldigt syrlig öl utan någon direkt fruktighet eller törstsläckande effekt. Doften var ingen höjdare heller. Känns som att det är en blandning av vin och öl som inte föll mig i smaken. Åt helvete för dyr också. 70kr för 375ml suröl. Nä
IMG_20210702_202506.jpg
---
Brukar alltid bli besviken på Stockholm Brewing Company men den där minns jag som en som jag tyckte var helt OK.

//j
 
Väldigt syrlig öl utan någon direkt fruktighet eller törstsläckande effekt. Doften var ingen höjdare heller. Känns som att det är en blandning av vin och öl som inte föll mig i smaken. Åt helvete för dyr också. 70kr för 375ml suröl. Nä
IMG_20210702_202506.jpg
Sköljer ner den med en gammal favorit. Fortfarande lika bra!
IMG_20210702_213552.jpg
Man vet alltid vad man får från Stigbergets, har nästan alltid en eller två burkar i kylen 🙂
 
Tillbaka
Topp