Söndagsstouten blev en italiensk imperial stout, medellfyllig, en liten sötma, lätt brända toner, kaffe och choklad. Medelbetyg på denna men kul med en italienare.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Suktar lite efter den där. Den står i skafferiet just nu. Hur var den?Vi kör en till Rackhouse från Lervig. Nu tror jag att jag har provat igenom huvuddelen av denna serie. Alla har varit bra, men bäst var Paragon från 2020 eller 2019. Trevlig kväll på er!
Den var jättebra sett som den kraftiga stout den är. Men Rackhouse är en grym serie öl och i den ligan hör den helt klart till den ”sämre” halvan.Suktar lite efter den där. Den står i skafferiet just nu. Hur var den?
Där ser man. Jag får återkomma vad jag tycker om den när jag väl testat. Hoppas ju att den ska vara väldigt god men vore samtidigt bra om den inte är en toppoängare. Då finns det både godare, mer lättillgänglig och billigare öl att välja på.Den var jättebra sett som den kraftiga stout den är. Men Rackhouse är en grym serie öl och i den ligan hör den helt klart till den ”sämre” halvan.
Kul kuriosa! Tack.Ikväll blir det en estnisk imperial stout från svenskstaden Tartu. Staden var en del av Svenska Livland från 1620-talet och ca 100 år framåt. Sveriges näst äldsta universitet grundades här på 1630-talet, liksom Sveriges tredje hovrätt. I en särskilt förstärkt del av universitetet framställde man krut till den svenska hären.
Man kan fortfarande höra svenska talas bland del av innevånarna. Staden i sig är väldigt trevlig och påminner en del om Lund tycker jag. Väl värd ett besök!
Med den utläggning hoppas jag också att ölen ska smaka bra ikväll!
Jag citerar mig själv här för att meddela er att stouten från Tartu var GALET bra! Den här måste jag köpa fler av och gömma undan. Den slår de flesta stouts jag har druckit i år. Och då har många av dessa varit oerhört väl ansedda.Ikväll blir det en estnisk imperial stout från svenskstaden Tartu. Staden var en del av Svenska Livland från 1620-talet och ca 100 år framåt. Sveriges näst äldsta universitet grundades här på 1630-talet, liksom Sveriges tredje hovrätt. I en särskilt förstärkt del av universitetet framställde man krut till den svenska hären.
Man kan fortfarande höra svenska talas bland del av innevånarna. Staden i sig är väldigt trevlig och påminner en del om Lund tycker jag. Väl värd ett besök!
Med den utläggning hoppas jag också att ölen ska smaka bra ikväll!
Vart kan man köpa den och vad heter "modellen"? Hittade den inte på deras hemsida.Jag citerar mig själv här för att meddela er att stouten från Tartu var GALET bra! Den här måste jag köpa fler av och gömma undan. Den slår de flesta stouts jag har druckit i år. Och då har många av dessa varit oerhört väl ansedda.
Om du uppskattar en imperial stout som är lite tjock i konsistensen, djup och komplex, med en viss syrlighet, men utan överdriven sötma - då är det här något för dig! Jag får nästan lite portvins-vibbar. Underbart!
Tumeaine heter ölen, från Pühaste.Vart kan man köpa den och vad heter "modellen"? Hittade den inte på deras hemsida.
Älskar hur KIHOSKH kopierat Tintin och farao cigarrer, utan att ha blivit stämda av Moulinsart. Det är det inte många som klarat avLucka nummer 7 innehöll en NEIPA från Pöhjala. Vi fortsätter således med gårdagens estniska tema. Detta är ju ett bryggeri som brukar leverera kvalitet, och så även i det här fallet. Denna gång i samarbete med självaste jultomten - Kihoskh!
Ja, eller hur! Jag har tänkt på det många gånger. Vad heter det farao som använde sigillet? Farao Kikov? Svårgooglat. Du sitter säkert på svaret @KalkylÄlskar hur KIHOSKH kopierat Tintin och farao cigarrer, utan att ha blivit stämda av Moulinsart. Det är det inte många som klarat av
Det är farao Kih-Oskh som har sigillet på sin gravplats. Sigillet används inom en organisation som smugglar opium. Otroligt spännande äventyr som sedan går över i Blå lotus (som av vissa anses vara det mest välskrivna albumet)Ja, eller hur! Jag har tänkt på det många gånger. Vad heter det farao som använde sigillet? Farao Kikov? Svårgooglat. Du sitter säkert på svaret @Kalkyl
Samma här! Både vad gäller första surisen, och en fru som uppskattar dem mer än vad jag gör.Där kom första surisen. Tur att jag har en fästmö som får ta hand om den
Haha sorry! Jag tycker den smakade bra, vad tycker du?Nu är jag sen på bollen eftersom @hammersmashed för någon minut sen har recenserat denna öl. Men jag säger bra (som vanligt från Stigbergets) och hyggligt prisvärt på denna!
Det var den