• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

IMG_20211210_223602.jpg
Den där var rätt behaglig vill jag minnas.
 
Hej på er,
Bakom lycka 11 fanns ytterligare en öl från Põhjala. Denna gång en torr imperial porter bryggd med kakaobönor och apelsinskal. När jag såg det blev jag genast lite orolig. Igår drack jag nämligen Nerdbrewings Xams Overdrive som även denna innehåller apelsinskal, och inte föll mig i smaken alls. Just apelsinsmak i öl funkar tyvärr dåligt för mig.
Till min lättnad var denna Põhjala Peel and Pean bättre på att balansera (hålla undan) apelsinsmaken. Mycket på grund av att den är torr till sin karaktär snarare än söt. Hög kvalitet, men inte min stil.

50487FB1-425D-4992-A6B9-D991D17E10CB.jpeg
 
Korkade upp denna pjäs efter många år. Dansa efter min LakritspIPA. Vill minnas att det sas att de faktiskt hade med lakritspipor i tillverkningsprocessen. Huruvida detta är sant eller ej så är det en trevlig bekantskap med vissa lakritstoner. Dessutom med en riktigt fin etikett!:) #bobhund
20211211_202543-.jpg
lakritspipa.jpg
 
Många fina öl i tråden ikväll. Kul! Här kommer ytterligare en höjdare - The Holy Grail från Vega. Detta är en tysk tripel bock på 11% som har lagrats 12 månader på bryggeriet innan den lanserades 2020. Sedan dess har den stått och dammat i min garderob.
Detta är en riktig fullträff! Det lite bittra och kryddigt från bocken sitter i, men i övrigt har den utvecklats till någon som liknar en söt engelsk barley wine. Magisk kombination av smaker! Komplex i sin enkelhet och liknar egentligen inget annat. Bravo!

895DD092-3045-4923-8AC3-3BDE91B47A03.jpeg
 
Många fina öl i tråden ikväll. Kul! Här kommer ytterligare en höjdare - The Holy Grail från Vega. Detta är en tysk tripel bock på 11% som har lagrats 12 månader på bryggeriet innan den lanserades 2020. Sedan dess har den stått och dammat i min garderob.
Detta är en riktig fullträff! Det lite bittra och kryddigt från bocken sitter i, men i övrigt har den utvecklats till någon som liknar en söt engelsk barley wine. Magisk kombination av smaker! Komplex i sin enkelhet och liknar egentligen inget annat. Bravo!

895DD092-3045-4923-8AC3-3BDE91B47A03.jpeg
Det svenska bryggeriet Vega?
 
Många fina öl i tråden ikväll. Kul! Här kommer ytterligare en höjdare - The Holy Grail från Vega. Detta är en tysk tripel bock på 11% som har lagrats 12 månader på bryggeriet innan den lanserades 2020. Sedan dess har den stått och dammat i min garderob.
Detta är en riktig fullträff! Det lite bittra och kryddigt från bocken sitter i, men i övrigt har den utvecklats till någon som liknar en söt engelsk barley wine. Magisk kombination av smaker! Komplex i sin enkelhet och liknar egentligen inget annat. Bravo!

895DD092-3045-4923-8AC3-3BDE91B47A03.jpeg
Låter riktigt lyckat! Har också en i garderoben. Tror du det finns potential att lagra den några år till?
 
Tillbaka
Topp