• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Måste göra en uppdatering här.
Trodde inte det fanns så mycket att skriva om denna då den är rätt standard, men helsike vad det hänt grejer senaste halvåret!
All sprit är puts väck och kvar är bara lena och söta russinstoner.
Kan vara den bästa Chimay jag druckit hittills!

Det gör mig samtidigt lite stressad då jag har drygt tio kvar av samma årgång på småflaskor, och några på champagnekork.
Hoppas det inte vänder neråt😱
Jag kan hjälpa dig 😁
 
Sadarja!

Ananasol hittat!

Resized_20220304_160624.jpeg
 
Har inte varit aktiv här sen sista veckan i januari typ då jag, i min resa mot en tvåsiffrig vikt, i vintras bestämde mig för att utesluta all typ av alkohol i hela 5 månader(!!!). Har dock handlat släpp från nästan varje TS å ställt in i kylen inför sommaren 😎

Kommer sporadiskt titta in här och kanske posta en nästan-öl då å då MEN jag har ett frikort å det är i det fall vi kör en Bottle Share innan 1/6....såååå hur ser det ut med den tanken @Kalkyl @Script @NiklasF @dauit å självklart alla andra som var intresserade sist eller tom var med?
 
Senast ändrad:
Har inte varit aktiv här sen sista veckan i januari typ då jag, i min resa mot en tvåsiffrig vikt, i vintras bestämde mig för att utesluta all typ av alkohol i hela 5 månader(!!!). Har dock handlat släpp från nästan varje TS å ställt in i kylen inför sommaren 😎

Kommer sporadiskt titta in här och kanske posta en nästan-öl då å då MEN jag har ett frukost å det är i det fall vi kör en Bottle Share innan 1/6....såååå hur ser det ut med den tanken @Kalkyl @Script @NiklasF @dauit å självklart alla andra som var intresserade sist eller tom var med?
Först och främst - starkt kämpat! Hoppas att du når dina mål!

Tanken på att bjuda in till en ny bottle share lever och frodas i huvudet på mig. Däremot har tiden inte riktigt räckt till för att ta tag i det på riktigt. Men vi kanske skulle sikta på att köra igen kring sen vår/tidig sommar? Vad säger övriga? Jag har fortfarande tillgång till samma lokal i Gamla Stan som vi var i förra gången.
 
Först och främst - starkt kämpat! Hoppas att du når dina mål!

Tanken på att bjuda in till en ny bottle share lever och frodas i huvudet på mig. Däremot har tiden inte riktigt räckt till för att ta tag i det på riktigt. Men vi kanske skulle sikta på att köra igen kring sen vår/tidig sommar? Vad säger övriga? Jag har fortfarande tillgång till samma lokal i Gamla Stan som vi var i förra gången.
Bra kämpat @gruby!

Det vore riktigt kul med en ny bottle share. Jag är rätt så flexibel om datumet kommer med en tids framförhållning. Hjälper gärna till om något ska styras upp. Lokalen vi hade förra gången var riktigt bra!
 
Har inte varit aktiv här sen sista veckan i januari typ då jag, i min resa mot en tvåsiffrig vikt, i vintras bestämde mig för att utesluta all typ av alkohol i hela 5 månader(!!!). Har dock handlat släpp från nästan varje TS å ställt in i kylen inför sommaren 😎

Kommer sporadiskt titta in här och kanske posta en nästan-öl då å då MEN jag har ett frikort å det är i det fall vi kör en Bottle Share innan 1/6....såååå hur ser det ut med den tanken @Kalkyl @Script @NiklasF @dauit å självklart alla andra som var intresserade sist eller tom var med?
Min bottleshare-låda i källaren som ska användas till KS bottleshare börjar bli såpass full att vi måste köra två dagars isåfall, haha!

Skämt åsido, jag kan bidra förhoppningsvis, trevligt sällskap. Gällande utrymme så va där vi var i gamla stan trevligt, dessutom lättåtkomligt för många.

men om det kan vara av intresse kan jag kolla via jobbet om jag kan hyra på jobbet, då kmr vi sitta mitt i smeten, dvs i Kungsträdgården?
 
Singularity på en onsdag. Något oortodoxt kanske, men det ska ju vara positivt att vara normbrytande. Magisk öl för övrigt. De 18 procenten känns inte mer än att de värmer behagligt på slutet. Någon djupare recession än så blir det inte ikväll.

C2FD3A16-9ACA-4665-8622-63BB7A48B326.png

Stulen bild från Systembolaget.
 
Singularity på en onsdag. Något oortodoxt kanske, men det ska ju vara positivt att vara normbrytande. Magisk öl för övrigt. De 18 procenten känns inte mer än att de värmer behagligt på slutet. Någon djupare recession än så blir det inte ikväll.

C2FD3A16-9ACA-4665-8622-63BB7A48B326.png

Stulen bild från Systembolaget.
Tänkte testa den på fredag. Lär somna tidigt i soffan :p
 
Den här värmde och gjorde mig lullig.

Väldigt kraftfull stout. 18% trycker på bra, något spritig men tar inte över märkligt nog. Lätt och god sötma, mycket smak av fatlagringen och allmänt fyllig. Positivt överraskad mtp alkoholhalten. Värmer gött! Ingen dessertstout men god och kraftig.

Skulle köpt fler.
20220311_210054.jpg
 
Hej på er!
Ikväll plockade jag fram två godingar från förrådet. Först ut var en flaska från belgiska De Ranke som de har bryggts exklusivt för Belgoklubben. Utan att läsa för noga på etiketten klassar jag denna som en belgisk strong ale. Denna har fått stå i förrådet något år skulle jag tro. Riktigt bra öl!

Därefter blev det en fatlagrad barley wine från Poppels. Den har också stått ett tag och vilat. När den var ny var jag faktiskt lite besviken på den, men nu var det annat ljud i skällan! En mycket mer homogen smakprofil. Jag har två eller tre flaskor kvar som kommer få stå en tid till för att se vad som händer.

9A166530-8E16-4166-A570-55829A41EEAC.jpeg

348D7B96-CF4B-4B93-8339-F1694A207456.jpeg
 
Tillbaka
Topp