• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Blev en stout till en början. Mediumfyllig, inte mycket lönnsirap som den lovar men rätt nötig med brända toner. Kollar på den gamla rullen Heat till det!

20220312_173836.jpg
 
Det blev en Fantôme Saison till att blrja med ikväll. En gammal favorit som alltid levererar. Framförallt det sista glaset man häller upp när man får med lite av fällningen.
Efter det blev det en fatlagrad barley wine från Poppels. (Inte samma som igår kväll). Denna var också bra, men gårdagen var bättre.

C849AF6E-E4FE-42CD-B9D7-361688791CF6.jpeg
 
Dagens dubbel, en redigt stabil Imp IPA från To Øl som klockade in på 9.3%. Mer åt det klassiska hållet(inte min favvo) men denna va bra då allting va uppskruvat till 11. 4.25

Sedan en Oatmeal Porter med en heltokig etikett. Klassisk mer lättdrucken porter, kanske något klen men tur det då 0.5l är lite mkt om den hade varit tyngre.
2BC9C07E-54A6-479F-9844-E7DA7C692EBA.jpeg
 
Klocksnacks stora bottle share!
Andra upplagan


Idag har jag det stora nöjet att bjuda in till den andra upplagan av Klocksnacks stora bottle share den 14/5.

Upplägg:
  • 1400 samling centralt i Stockholm
  • 1830 (ca) gemensam middag på lokal (självkostnadspris)
  • Fortsatt provning och avstädning av lokalen
  • Pris ca 200kr per person

Var man med förra gången kommer man känna igen såväl upplägg som lokal.

Anmäl här i tråden om du avser att komma genom att tagga mig. När jag har gillat ditt inlägg betyder det att du är uppskriven på min lista. Jag kommer sen att bjuda in alla som vill komma till en separat pm-tråd där mer detaljer kommer förmedlas.

Frågor? Ställ dem här så ska jag svara efter bästa förmåga.

Väl mött den 14/5!

89B0D018-4BBD-4217-84F6-96A613E6B004.jpeg

A0C8F556-7B8B-4408-BD68-73250C20AE4E.jpeg
 
Klocksnacks stora bottle share!
Andra upplagan


Idag har jag det stora nöjet att bjuda in till den andra upplagan av Klocksnacks stora bottle share den 14/5.

Upplägg:
  • 1400 samling centralt i Stockholm
  • 1830 (ca) gemensam middag på lokal (självkostnadspris)
  • Fortsatt provning och avstädning av lokalen
  • Pris ca 200kr per person

Var man med förra gången kommer man känna igen såväl upplägg som lokal.

Anmäl här i tråden om du avser att komma genom att tagga mig. När jag har gillat ditt inlägg betyder det att du är uppskriven på min lista. Jag kommer sen att bjuda in alla som vill komma till en separat pm-tråd där mer detaljer kommer förmedlas.

Frågor? Ställ dem här så ska jag svara efter bästa förmåga.

Väl mött den 14/5!

89B0D018-4BBD-4217-84F6-96A613E6B004.jpeg

A0C8F556-7B8B-4408-BD68-73250C20AE4E.jpeg
Självklart är jag med även i år. Så himla trevligt sist! @NiklasF
 
Tillbaka
Topp