• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
O/O Anniversary Baltic Porter 2020. Den här var helt sagolik! 11,3% alkohol känns som 7%, max. Låg sötma, lite lakrits, pumpernickel, bränt trä, lite farinsocker, galet bra balans.

345CC635-1D75-4CC4-BCA1-B6B78FFC2892.jpeg
 

R-Svarvofix

Mr Lange!
2-Faktor
Noa har namnsdag idag
20230331_210019.jpg

En stout helt i min smak. Bourbon fatlagring och kokosnöt. Mumma!

Blir nog sista stouten på ett tag nu med nedsläpp beräknat till drygt 2v. Får utforska lättöl i april :p
Sitter i samma båt men 2 månader kvar. Så håller även på att utforska den delen av sortimentet, tyvärr mycket som är rätt vattnigt. Denna var tunn men ändå ok!
D10F67AB-4101-4F60-A410-FA7B19FB25AA.jpeg
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Nu blev jag entusiastisk och öppnade en till öl inslagen i papper från O/O - Long Boil Barley Wine från 2019. Också fantastiskt bra, men jag tror nog att den pikade för några månader sedan. Sitter någon på en sån här så är det nog dags att dricka den nu.

F9DCFEC9-4411-432C-BE6E-BD0910455958.jpeg
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Den här kommer det bli. När det har blivit lite svalare.

B8187156-F235-48E8-8A19-111B3CB10208.jpeg
Nja, det här var inte riktigt min stil. Fatlagringen tog över för mycket. Med en söt chokladbit bredvid kunde jag dämpa det något, men det hänger ändå kvar lite kryddig bränna från fatet. Är man däremot ett fan av fatlagrad stout så lär den här vara riktigt bra! Jag har en flaska till om någon vill byta med mig.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Nja, det här var inte riktigt min stil. Fatlagringen tog över för mycket. Med en söt chokladbit bredvid kunde jag dämpa det något, men det hänger ändå kvar lite kryddig bränna från fatet. Är man däremot ett fan av fatlagrad stout så lär den här vara riktigt bra! Jag har en flaska till om någon vill byta med mig.
Har för mig det var lite chilli i den där. Säkert de du känner om jag inte helt missminner mig.
 

Kalkyl

Panerai
2-Faktor
Ibland är ensamheten underbar (barn sover och frun kollar på dålig tv) vilket gör att jag kan öppna en helt fantastisk porter som är bland det bättre jag druckit på länge. I kombination spänns surdegsbröden upp inför kalljäsning och gräddningen imorgon. Nej, jag bor inte på söder eller har speciellt mycket skägg.
9D48BFA5-3BAB-49FF-864C-20897C76B48E.jpeg
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Ibland är ensamheten underbar (barn sover och frun kollar på dålig tv) vilket gör att jag kan öppna en helt fantastisk porter som är bland det bättre jag druckit på länge. I kombination spänns surdegsbröden upp inför kalljäsning och gräddningen imorgon. Nej, jag bor inte på söder eller har speciellt mycket skägg.
9D48BFA5-3BAB-49FF-864C-20897C76B48E.jpeg
Visst var den bra? Jag drack min sista flaska i lördags. Helt fantastisk!
 
Topp