• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Tog själv en just.
Bet bra såhär dagen efter!
received_6198080593604410.jpeg
Samlar du pappa-poäng och monterar studsmattan?
 

Kalkyl

Panerai
2-Faktor
Gårdagen bjöd på fantastisk öl och de två bästa är nedan barley wine och stout.
Det finns så många ställen i Riga med fantastisk öl och de har många fina lokala bryggerier. Har ni inte varit här kan jag varm rekommendera en resa!
D5247A3E-CFDC-4D24-8047-6F152B064006.jpeg

A0403686-1065-4E0C-B559-275CC3245454.jpeg

2505C699-EE3E-4B51-A070-E447EAAB85C3.jpeg

593334C7-133C-49F4-A3CF-D9DFE403D37F.jpeg
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Ikväll kör jag en dubbel söndagsstout. En kamp mellan två väldigt uppskattade öl - Ten Fidy barrel aged och Narwhal barrel aged.

På de stora hela tycker jag att de är väldigt lika så jag redogör bara för skillnaderna jag hittar här. Ölen i sig är tämligen kända bland oss som hänger här i tråden tänker jag.

Doft:
Mer fikon, russin och tjära i Ten Fidy, medan Narwhal känns mindre söt och har mer brända toner. Något lättare på näsan.

Smak:
Ten Fidy är lite sötare och lite tyngre i smaken. Fler brända toner kommer fram. Narwhal har inte riktigt samma djup i smaken, men en större bredd. Smakerna kommer mer som än åt gången, men Ten Fidy ger allt på en gång. Hittar även en lätt sälta i Narwhal vilken bidrar på ett positivt sätt.

Munkänsla:
Ten Fidy är tyngre, sötare och har en tjockare/oljigare känsla i munnen. Narwhal känns mer elegant.

Som jag inledde med att skriva är ölen ganska lika varandra, även om de kanske låter väsensskilda i det här inlägget. Jag har som sagt enbart försökt att belysa skillnaderna. Likheterna är fler. En annan sak man bör nämna är att Narwhal kommer på långburk vilket jag tycker är lite dumt med en stout på ca 12%. 33cl hade räckt alldeles utmärkt för mig.

Min favorit, om någon undrade, är ändå Narwhal. Men i båda fallen gillar de icke fatlagrade versionerna bättre.

Skål, och trevlig kväll!

IMG_8036.jpeg
 

Defreud

Panerai
2-Faktor
Man blir ju lite avundsjuk när man kikar in, ni har fått i er mycket gôtt! Har lovat mig själv en så kallad Chill April av olika skäl.
Har druckit en alkoholfri i april som luktade fis och smakade vedervärdigt. Längtar till maj 😅
imgly_8949858117313647184.jpg
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Man blir ju lite avundsjuk när man kikar in, ni har fått i er mycket gôtt! Har lovat mig själv en så kallad Chill April av olika skäl.
Har druckit en alkoholfri i april som luktade fis och smakade vedervärdigt. Längtar till maj 😅
imgly_8949858117313647184.jpg
Det är starkt att avstå från det man gillar när man känner att det behövs, oavsett varför man gör det eller vad det är.
Kör hårt de här sista dagarna!
 

Kalkyl

Panerai
2-Faktor
Blev sugen på något extra gott ikväll och rotade igenom gömmorna och fann denna.
Epic brewing big bad baptist.

Otroligt härligt komplex utan att sticka åt något håll. Tycker inte fatet tar över vilket det gör ibland och något jag normalt inte gillar.
Tillsammans med lite möglig ost blev den ännu ett snäpp bättre.
Finns på bolaget om någon är sugen.

FA568210-4AB7-408E-84E9-AA35FAA8BD2D.jpeg
 
Topp