• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Öl

Nyss landat i Sälen 😎 blir detta ikväll.....
IMG_20230605_215822.jpg

IMG_20230605_231100.jpg

.... ..sen något roligare imorgon sen får vi se vad lokala Bolaget har att erbjuda på onsdag

AKiA Hopheadz I & II har glidit ner.
Fantastiska båda två, men tvåan är nog det bästa jag har druckit vad gäller NE/Hazy.
Slår nog faktiskt både Terra Nova och Atomic Torpedo som har varit tidigare favoriter.
Blir intressant att testa III och IV härnäst.

IMG_7421.jpeg
IMG_7426.jpeg

Jag var förbi Hopnotch på Rindö och firade nationaldag idag. De hade öppnat en liten uteservering på lastkajen i form av eu-pallar och ölbackar som bord och stolar. Mycket trevligt!

IMG_8295.jpeg

Det blev bara två öl för min del. En välhumlad helles lager som hette Helluvalager. Den hade jag aldrig sett förut, och ser inte heller på deras hemsida. Det kanske var en liten smygpremiär för den idag. Extremt fräscha humletoner i den!

Sen blev det årets upplaga av Bootprint också. Bra beska och inte så farligt söt. Även den gillade jag mycket.

IMG_8296.jpeg

Denna är riktigt bra, fyllig med lång och fin besk eftersmak. Tappad på burk den 2/3 och trots den långa resan är den fortfarande bra, vore intressant att testa den färsk. 568ml på 9.5% tar sin del av ens förmåga att skriva detta dock

IMG_2488.jpeg

Gör man beställning hem kommer den ibland levererad med kylbil. Då har den varit kall med en gång. Inte riktigt samma sak dock 😊

Man brukar också kunna välja att få det hemkört en fredagkväll. Kylt och klart rätt in på kalast liksom! Känns som att man har hittat ett kryphål i Systembolagets system där.

Har aldrig beställt hemkörning så jag visste inte att den kommer kyld 🙂.

Tillbaka
Topp