• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Swizz beat

Patek
2-Faktor
B.O.R.I.S The Crusher. Detta är ett mycket kärt återseende! Hoppin Frog var lite av en helig graal när jag började med craft beer för ca 15 år sedan. Jag tror inte ens att ”craft beer” var ett begrepp på den tiden.
Då kom all öl från Hoppin Frog på 65 cl flaskor. Det gjorde för övrigt nästan all kvalitetsöl får USA på den tiden.
35,5 cl burk är en betydligt bättre förpackning enligt mig. Ölen håller fortsatt samma kvalitet!

IMG_8839.jpeg
Kan tipsa om att fatlagrad variant släpps på tillfälliga sortimentet fredag nästa vecka
IMG_2595.png
 

R-Svarvofix

Mr Lange!
2-Faktor
Blev prov på en Amundsen Lorita ikväll. Med friska toner av passionsfrukt och låg alkoholhalt på 4,7% är den lätt och trevlig utan att bli för tunn. Hoppas det går att få tag på den igen när det blir sommar och man kan sitta ute i kvällssolen.
IMG_5849.jpeg


Med dagens beställning så har hela julkalendern kommit så ser fram mot att få starta 2023 års upplaga på fredag! 🥳
IMG_5841.jpeg
 

R-Svarvofix

Mr Lange!
2-Faktor
Kvällens blev en från dubbel IPA från Stone. Tankarna går lite mot Founders Highball Drifter i och med att den är bryggd med grape skal. Men då det är en IPA och inte en ale så har vi mer beska här samt att den såklart saknar fat tonerna som Highball drifter har.

Hur som tycker jag denna är riktigt bra!
IMG_5862.jpeg
 

uppkorkat

Cartier
2-Faktor
Kvällens blev en från dubbel IPA från Stone. Tankarna går lite mot Founders Highball Drifter i och med att den är bryggd med grape skal. Men då det är en IPA och inte en ale så har vi mer beska här samt att den såklart saknar fat tonerna som Highball drifter har.

Hur som tycker jag denna är riktigt bra!
IMG_5862.jpeg

Det är väl ändå ett extrakt av skal från druvor (grapes) den innehåller?
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Efter en rejäl förkylning förra helgen och fortsatt halsont och hosta i veckan tog jag de försiktigt med en enkel pilsner jag brukar ha hemma. Jag vet att den är rätt god men nu smakade den INGENTING!
20231201_185301.jpg

Stack ner näsan i en flaska whiskey. Kunde lika väl varit vatten.

Satan. All smak och lukt borta. Har testat mot covid, negativt.

Vad händer!? Får vänta med mina goda köp :(
20231123_174502.jpg
 
Topp