• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Öl

Lucka nummer 9 bjuder på ett av Stockholms bästa bryggerier. Den här är len och fin och sticker inte iväg, fyllig kropp och en bit salt ost till gjorde inte saken sämre.
IMG_9983.jpeg

Lucka 11. En suris med många personligheter. ”All My Personalities” från fermenterarna. Sur, söt, sur ja rent av sötsur ganska fyllig kropp om det uttrycket går att använda. Den här ska jag beställa igen för att locka in frugan i ölträsket 🥳
IMG_6126.jpeg

Senast ändrad:
Vi kör lucka 13 också. En riktigt härlig DIPA med 0% humlebränna! Det har tyvärr blivit allt svårare att hitta de senaste åren. Jag är lite känslig mot humlebränna och hävdar, rätt eller fel, att det är en felsmak.
Den här ölen gjorde mig glad!

IMG_8891.jpeg

Lucka 14 och 15. Nu är jag ikapp!

Först ut (14) är en rätt krallig öl som liknar Sierra Nevadas Big Foot på många sätt. Ett par procent svagare, men väldigt lik smakprofil.

IMG_8895.jpeg

Därefter (15) en mäktig DIPA som håller ihop en hög alkoholhalt och ansenlig mängd humle på ett föredömligt sätt. Det känns som att vi har börjat trappa upp inför den 24 nu.

IMG_8894.jpeg

Tillbaka
Topp