• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Öl

Inleder långhelgen men en god Brown Ale. Skål! 🍺😊

Barrier Brewing Co - Earth

IMG_1037.jpeg

Gick ut med en Stigbergets! EA7DA645-54FB-454D-919E-40285F6496AF.jpeg

Riktigt fin var den, välbalanserad NEIPA. Högsta betyg! Vet inte om det var att den första var så himla fin men ruskigt besviken på Poppels variant av NEIPA. Inte särskilt hazy som jag vill ha dom å märklig bismak. 6731526D-E8B1-4D9E-85AC-F5952DAD4E0C.jpeg

Fick äntligen flytta in i huset vi köpt. Tog fram denna ut en flyttlåda som var riktigt fin! Kul att ta fram hela samlingen av öl igen och gå igenom allt som varit magasinerat länge!
Den där känslan är riktigt fin, flytta själv in i hus för ca. 6 månader sedan så grattis till huset! 🥳

Själv testade jag nyss en somrig lager som det inte var något fel på.
IMG_0530.jpeg

Nu närmar sig midsommar och vi ska vara värdpar iår. Jag hade tänkt att hålla i en liten ölprovning åt gubbarna till frugans vänninor.

De är redan rätt så ”bevandrade” inom bryggerikonsten och har troligen testat både Norrlands, Mariestads och Falcon export… 😆

Så jag har satt ihop ett litet program med 4 olika stilar med en tung joker på slutet.

IMG_0665.jpeg

1. Barlingbo 10 års jubileum (Golden Ale)
2. Westmalle Tripel (Belgisk trappist)
3. Psedo Sue (Hazy APA)
4. Founders FTB (Strong Ale)

Tänker ha lite tilltugg till detta
1. Ölkorvsbitar av mildare typ på tandpetare
2. Parmaskinka/Hårdost i kuber på tandpetare
3. Hhm torkad mango?
4. Brända mandlar & Fudge

Tankar kring tilltuggen? 😅

Nu närmar sig midsommar och vi ska vara värdpar iår. Jag hade tänkt att hålla i en liten ölprovning åt gubbarna till frugans vänninor.

De är redan rätt så ”bevandrade” inom bryggerikonsten och har troligen testat både Norrlands, Mariestads och Falcon export… 😆

Så jag har satt ihop ett litet program med 4 olika stilar med en tung joker på slutet.

IMG_0665.jpeg

1. Barlingbo 10 års jubileum (Golden Ale)
2. Westmalle Tripel (Belgisk trappist)
3. Psedo Sue (Hazy APA)
4. Founders FTB (Strong Ale)

Tänker ha lite tilltugg till detta
1. Ölkorvsbitar av mildare typ på tandpetare
2. Parmaskinka/Hårdost i kuber på tandpetare
3. Hhm torkad mango?
4. Brända mandlar & Fudge

Tankar kring tilltuggen? 😅
Ingen stout eller suröl? Man kan ju inte testa allt eller kan man det? 😁

Jag är övertygad om att flertalet här provat "fiskölen" men inte vågat erkänna det så jag tar en för lag(er)et ;)
IMG_20240620_185921~2.jpg

Ett mycket bra alternativ till både Ey'bro, The Bear och Poppelino. Detta till ett mycket konkurrenskraftigt pris dessutom. Skål för varma soliga sommardagar! 🍻

Senast ändrad:
Jag är övertygad om att flertalet här provat "fiskölen" men inte vågat erkänna det så jag tar en för lag(er)et ;)

Ett mycket bra alternativ till både Ey'bro, The Bear och Poppelino. Detta till ett mycket konkurrenskraftigt pris dessutom. Skål för varma soliga sommardagar! 🍻
Testade den idag faktiskt! Väldigt tunn men fräsch smak.. funkar ju absolut som törstsläckare nu under sommaren! Blir till att bära hem et flak till veckan!

Klart man testat eftersom den är under 10:an. Inget fel på den alls en varm sommardag efter gräsklipp eller annat svettigt jobb. Ibland är man ju sugen på en helt vanlig enkel lager liksom. 😄

Bilagor

• IMG_0685.jpeg
    IMG_0685.jpeg
    405 KB · Visningar: 2
Tillbaka
Topp