• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Pistonhead. Unfiltred Haze lager.
5,1 vol. %.
Betyg: 4 av 5 möjliga ölmagar

Premiär för mig. Inte dum alls! Frisk och lagom maltig i värmen.
Inmundigas passande nog på västra Öl-land.
IMG_20240625_142607_1.jpg

Grillar den oxå! Frisk som sagt. Finns alltid ett par i kylen här hemma 🤗
 
Ikväll drack jag min näst sista trio från Westvleteren. Dessa flaskor buteljerades 2019 och ”gick ut” 2022. Den gröna och den blåa (blond och dubbel) hade nog gått över tiden lite. En antydan till oxidering fanns hos dem båda. Den gula skulle jag säga levde sitt bästa liv just nu. Den skummade härligt och kronan låg kvar genom hela glaset. Fantastiskt utveckling smakmässigt där den gått från en galet bra kvadrupel till något som börjar påminna om en lika bra engelsk barley wine. Jag skulle tro att den här ölen klarat ganska många år till av lagring.

IMG_9789.jpeg
 
Va förbi Pöhjala i Tallinn. Kan rekommendera om ni har svängarna förbi däromkring. Generösa öppettider och bra priser, en flight med 20ml dryck kostade 15€.

Priserna i shoppen lite billigare än i Sverige men överlag samma utbud.

IMG_4388.jpeg
IMG_4390.jpeg
IMG_4393.jpeg
 
Tillbaka
Topp