• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Lyxar igen när det är semester. Denna från 2022 ihop med mågra goda ostar.
IMG_1882.jpeg
 
Jag gillar den skarpt. Aecht Schlenkerla brygger ju nästan enbart öl med rökt malt. Denna är ett undantag, men rökigheten hittar dit ändå genom rester som finns kvar i bryggverket. Så förklarar de det själva i alla fall.
Aha, trodde att de bara körde med rökt malt men att denna hade mildare rökt malt eller kanske att den var utblandad med vanlig malt. Då har jag lärt mig nåt nytt! Känner för övrigt att även jag behöver ett tennstop till nästa gång det vankas Schlenkerla, väldigt snyggt. 😊
 
Aha, trodde att de bara körde med rökt malt men att denna hade mildare rökt malt eller kanske att den var utblandad med vanlig malt. Då har jag lärt mig nåt nytt! Känner för övrigt att även jag behöver ett tennstop till nästa gång det vankas Schlenkerla, väldigt snyggt. 😊
Jag använder mitt stop alldeles för sällan, men jag kände att nu var det dags! Det har tilldelats mig personligen med gravyr och allt (namn och datum på andra sidan). Då känns det som att det måste användas också.
 
Körde en liten spontan provning med brorsan av porter och stout.

Första var riktigt bra, kaffe och chokladig porter. Cool Beanz från Bökebergs
IMG_1732.jpeg

Nästa kräver ingen närmare presentation, en av mina absoluta stout favoriter CBS!
IMG_1741.jpeg

Följt av en riktigt välgjord och prisvärd Narwhal imp. Stout.
IMG_1743.jpeg


Till grillmaten körde vi två lager.
Lasse Stefanz 🫣 & Viking.
IMG_1733.jpeg

IMG_1738.jpeg
 
Tillbaka
Topp