• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

IMG_1756.jpeg


Ikväll blir det partaj och test av en Big Chouffe, den lille blå Chimay är bara med som storleksreferens 😁

2:a veckan augusti är det dags att börja sippa på julölen. Det är sen gammalt.

👌

Chouffe är oftast riktigt bra.
 
IMG_4006.jpeg

🇸🇪 Unboxing Augusti 🇸🇪 #onlyswecraftbeer #väljsvenskhantverksöl #hantverksöl #craftbeer #hantverksölfrånsverige #livetärunderbart #beerstagram #beerstagrammers #svenskhantverksöl #varannanhantverksöl @duckpondbrewing @beerbliotek @brygghus19 @goodguysbrew @nilsoscarbrewery @fermenterarna @brekeriet @bottenvikensbryggeri @reinklouranchbrewery @ruckelbrewing @oobrewing
 
Senast ändrad:
Vill passa på och tipsa alla fellow öl-nerds här om dagens släpp från Omnipollo. (Hill Farmstead)

Ekfatslagrad suröl (ale) som fått avsluta tillvaron med vilda blåbär och vaniljbönor.

Lär vara rätt begränsad tillgänglighet men fanns för en timma sedan när jag beställde.

Någon annan som lyckades få tag i några flaskor av denna?

Blev väldigt besviken då jag sett fram mot att prova den ett bra tag.
IMG_1886.jpeg
 
Tyvärr har jag redan åkt 🙂, har inte druckit den men såg att den fanns på tavlan, är den bra?
Har tyvärr inte testat och flyttade från Sundbyberg för snart 10 månader sedan så har inte vägarna förbi kyrkan så ofta längre. 😞

Försökte beställa den från Systembolaget vilket först gick bra men fick tillbaka pengarna efter ca. 2 veckor tillsammans med ett meddelande att de ej kunde leverera den. Är andra gången på kort tid det händer på lite mer speciella sorter jag beställt vilket är tråkigt. Men men får beställa något annat kul istället.

Ikväll avnjuts den här som var riktigt bra, kanske en uns för mycket spritighet, fast en fredag kväll är det rätt ok ändå… 😅

IMG_1930.jpeg
 
Det gör du rätt i @Swizz beat !

Det visade sig att det fanns ett gäng Hop Selection kvar, så jag FOMO:ade ur och tog en tur för en vända i tillfälliga hyllan. Väl där så fanns det mer "som-man-absolut-inte-får-missa" :)
Senare, i kassan sen ville hon ta leg?! Det värmde gott i ett 40+ hjärta :)
IMG_20240820_192412~2.jpg

"The bird" hade jag sedan tidigare och tycker väl att den var sådär...

Over and out!
 
Det gör du rätt i @Swizz beat !

Det visade sig att det fanns ett gäng Hop Selection kvar, så jag FOMO:ade ur och tog en tur för en vända i tillfälliga hyllan. Väl där så fanns det mer "som-man-absolut-inte-får-missa" :)
Senare, i kassan sen ville hon ta leg?! Det värmde gott i ett 40+ hjärta :)
IMG_20240820_192412~2.jpg

"The bird" hade jag sedan tidigare och tycker väl att den var sådär...

Over and out!
Snyggt fångat, finns mycket gott med på den bilden
 
Det gör du rätt i @Swizz beat !

Det visade sig att det fanns ett gäng Hop Selection kvar, så jag FOMO:ade ur och tog en tur för en vända i tillfälliga hyllan. Väl där så fanns det mer "som-man-absolut-inte-får-missa" :)
Senare, i kassan sen ville hon ta leg?! Det värmde gott i ett 40+ hjärta :)
IMG_20240820_192412~2.jpg

"The bird" hade jag sedan tidigare och tycker väl att den var sådär...

Over and out!
Jag har några år kvar till 40 men får aldrig visa leg längre på lokala lilla bolaget. Men det är en småstad och det jobbar en öltok där som hälsar mig vid förnamn när jag kommer in.

Och har jag gjort en beställning är han alltid nyfiken och kollar av vad jag beställt 😁 sjukt trevlig är han.
 
Jag har några år kvar till 40 men får aldrig visa leg längre på lokala lilla bolaget. Men det är en småstad och det jobbar en öltok där som hälsar mig vid förnamn när jag kommer in.

Och har jag gjort en beställning är han alltid nyfiken och kollar av vad jag beställt 😁 sjukt trevlig är han.

Hellre ö(l)känd än okänd antar jag 😉

Ikväll avnjuter jag dock bara en Norrlands 2,8 men de har sin plats i kylen de också 👍
 
Tillbaka
Topp