• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Tar en Abt 12, vilket för övrigt i princip är samma öl som Westvleteren 12. Det var nämligen St. Bernardus som bryggde Westvleterens öl fram till 1992 och därefter fortsatte man med samma recept.

20240913_150157.jpg


Trevlig fredag vänner!
Bryggerihistorien är ju sann men jag tycker nog att Bernie 12 och WV12 är ganska olika öl idag. Bernie är mycket sötare och mera lättdrucken som jag upplever det.
 
Nu är det ju kanske inte min favorit stil men köpte 2 för jag gillar lagunitas, men vad platt och blaskig den var? Inget för mig
Ja, den hade som sagt inte mått dåligt av lite extra beska.. Men, en varm, solig lördag tycker jag att den satt som en smäck.

Jag har en till hemma som jag får ta och prova upphälld i glas enligt 7-minutermetoden :)
 
Sagt och gjort, dagen blev till kväll och "Island beats" fick gå igenom en ny smakprovning, nu enligt 7-minutersmetoden.

Jag tycker fortfarande att den är underbart frisk och fruktig. Dock upplever jag något i bakgrunden som jag kanske inte älskar, något med jästen som gör att det smakar lite "vattenslang"(??)
IMG_20240919_200357~2.jpg

Visst, den är inte fyllig som sina andra syskon, men å andra sidan tror jag inte att det var ambitionen, den ska helt enkelt avnjutas kall ur en burk i solen.

Jag tycker de nailar det de utger den för att vara
Screenshot_20240919-193326~2.jpg


Skål vänner! 🍺
 
Sagt och gjort, dagen blev till kväll och "Island beats" fick gå igenom en ny smakprovning, nu enligt 7-minutersmetoden.

Jag tycker fortfarande att den är underbart frisk och fruktig. Dock upplever jag något i bakgrunden som jag kanske inte älskar, något med jästen som gör att det smakar lite "vattenslang"(??)
IMG_20240919_200357~2.jpg

Visst, den är inte fyllig som sina andra syskon, men å andra sidan tror jag inte att det var ambitionen, den ska helt enkelt avnjutas kall ur en burk i solen.

Jag tycker de nailar det de utger den för att vara
Screenshot_20240919-193326~2.jpg


Skål vänner! 🍺
Du kanske fick tag i färskare bukrar? Tyckte den kändes väldigt platt och trött, men å andra sidan är det heller ingen favorit stil för mig, och smaken är som baken
 
Tillbaka
Topp