• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Ledig idag.
Opastöriserad färsköl.
Tankovna. Pilsner Urquell.
Betyg: Fem starka ölmagar av fem möjliga.
IMG_20240906_135536.jpg
 
Två tunga öl från 2021 ikväll. Båda var riktigt bra, men den tyngre - We don’t count sequentially - var galet bra. När den släpptes tyckte jag att den var riktigt dålig, nära på usel. Oerhört spritig och en otrevlig bitterhet som skar igen själen.

Men nu, med tre års lagring, har den kommit till sin rätt. Smakerna hänger ihop utan otrevliga spikar i paletten. En barley wine i kvadrat!

BA21 var också riktigt bra, men jag föredrar ju öl som inte är fatlagrad, eller som bara har lagrats på rena ekfat. (Rödvin-, cognac-, eller chardonnayfat är ibland undantag.)

”Tyvärr” har jag tre BA21 kvar, men ingen We Don’t Count Sequentially. Livet är hårt ibland…

IMG_0121.jpeg
 
Två tunga öl från 2021 ikväll. Båda var riktigt bra, men den tyngre - We don’t count sequentially - var galet bra. När den släpptes tyckte jag att den var riktigt dålig, nära på usel. Oerhört spritig och en otrevlig bitterhet som skar igen själen.

Men nu, med tre års lagring, har den kommit till sin rätt. Smakerna hänger ihop utan otrevliga spikar i paletten. En barley wine i kvadrat!

BA21 var också riktigt bra, men jag föredrar ju öl som inte är fatlagrad, eller som bara har lagrats på rena ekfat. (Rödvin-, cognac-, eller chardonnayfat är ibland undantag.)

”Tyvärr” har jag tre BA21 kvar, men ingen We Don’t Count Sequentially. Livet är hårt ibland…

IMG_0121.jpeg
Haha, wow. Tyckte Beerbliotek var rätt bra när den släpptes. Måste komma ihåg att köpa ett extra ex. att långtidslagra nästa gång
 
Två tunga öl från 2021 ikväll. Båda var riktigt bra, men den tyngre - We don’t count sequentially - var galet bra. När den släpptes tyckte jag att den var riktigt dålig, nära på usel. Oerhört spritig och en otrevlig bitterhet som skar igen själen.

Men nu, med tre års lagring, har den kommit till sin rätt. Smakerna hänger ihop utan otrevliga spikar i paletten. En barley wine i kvadrat!

BA21 var också riktigt bra, men jag föredrar ju öl som inte är fatlagrad, eller som bara har lagrats på rena ekfat. (Rödvin-, cognac-, eller chardonnayfat är ibland undantag.)

”Tyvärr” har jag tre BA21 kvar, men ingen We Don’t Count Sequentially. Livet är hårt ibland…

IMG_0121.jpeg
Äsch då, precis som dig tyckte jag att den smakade bara dåligt, har för mig den va dyr också, runt 100-130kr(vilket gör att man är ännu mer kinkig) så jag lämnade tillbaka mina övriga fem som jag köpte.

Skulle ha behållt dom:(
 
Med ljus endast från tvn (Arkiv X 🛸) lyckades jag fånga en bild på Omnipollos hyllning till detta legendariska öl. Det här är verkligen en korsning mellan den världsberömda Kaggen Stormaktsporter och Omnipollos söta extra allt stouts. I det här fallet är det en kombo som funkar riktigt bra. Sötman blir inte för framträdande itan vägs upp bra med de mer traditionella brända tonerna. Lagringspotentialen är nog inte lika bra som den vanliga Kaggen, men den är väl värd ett köp.

IMG_0134.jpeg
 
Med ljus endast från tvn (Arkiv X 🛸) lyckades jag fånga en bild på Omnipollos hyllning till detta legendariska öl. Det här är verkligen en korsning mellan den världsberömda Kaggen Stormaktsporter och Omnipollos söta extra allt stouts. I det här fallet är det en kombo som funkar riktigt bra. Sötman blir inte för framträdande itan vägs upp bra med de mer traditionella brända tonerna. Lagringspotentialen är nog inte lika bra som den vanliga Kaggen, men den är väl värd ett köp.

IMG_0134.jpeg

Den fick ganska dåliga omdömen så jag brydde mig inte om att köpa nån, fel beslut eller?
 
Med ljus endast från tvn (Arkiv X 🛸) lyckades jag fånga en bild på Omnipollos hyllning till detta legendariska öl. Det här är verkligen en korsning mellan den världsberömda Kaggen Stormaktsporter och Omnipollos söta extra allt stouts. I det här fallet är det en kombo som funkar riktigt bra. Sötman blir inte för framträdande itan vägs upp bra med de mer traditionella brända tonerna. Lagringspotentialen är nog inte lika bra som den vanliga Kaggen, men den är väl värd ett köp.

IMG_0134.jpeg
Helt off topic men vad glad jag blev för något år sedan när jag upptäckte att avsnitten på Disney verkar vara remastrade. Kvalitéen på även de äldsta avsnitten är utmärkt.
 
Thomas Hardy från 2019, fem år i källaren(?). En stabil klassisk brittisk BW som börjar lugna ned sig bra såhär fem år senare, allt det klassiska i BW finns där, dock kanske fortfarande något spretig i smakerna, några år till.


Drack tidigare i år en O/O long boil BW från 2019 och den va på en helt annan nivå. Så lär köpa O/O istället framöver och lagra!
IMG_5058.jpeg
 
Tillbaka
Topp