• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Yfront

Omega
Man blir ändå glad varje gång det finns en Orval på det lokala bolaget! :)
3EC67EC8-AAAF-4CDC-B3C0-BABAC14FBFAD.jpeg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Ja, generellt är det ju så. Men jag drack den vid en för stilen lämplig temperatur och kände ändå för mycket alkohol mot vad som borde finnas där. Då tänkte jag precis som du att den var för kall, men alkoholsmaken fanns kvar (i för stor grad) även efter att jag låtit ölen komma upp i temperatur ytterligare.
Tråkigt, men inget att haka upp sig på. Beerbliotek är ju i övrigt väldigt stabila enligt min mening.
Ja, lite alkoholsmak fanns kvar men tycker ändå att den var okej. :)
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Önskar en fin helg med en julöl. Här var det brödigt och fint!
IMG_20191108_182032.jpg
Jag är av den åsikten att julpynt tidigast får plockas fram 1 december. Julöl däremot, är en helt annan sak. Man måste ju tidigt påbörja sina empiriska studier för att veta vad som ska stå på bordet på julafton. Härligt att du föregår med ett så gott exempel @Kalkyl
 

Kalkyl

Panerai
2-Faktor
Jag är av den åsikten att julpynt tidigast får plockas fram 1 december. Julöl däremot, är en helt annan sak. Man måste ju tidigt påbörja sina empiriska studier för att veta vad som ska stå på bordet på julafton. Härligt att du föregår med ett så gott exempel @Kalkyl
Haha, tänker exakt som du. Tomtar, gran, glitter och övrigt kommer inte in innan den 1a advent men ölen måste med omsorg testas innan julafton :)
 

zeke_varg

Omega
Imponerande utbud med all världens variation. Kul att ni kör på!

Vad gäller fruktighet och syra i öl fixar jag ipa. De kan vara trevliga men explosionen bortanför är utanför mitt smakregister.

..inte alla som gillar ”mina” belgiska söta starka rackare heller. :)
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Imponerande utbud med all världens variation. Kul att ni kör på!

Vad gäller fruktighet och syra i öl fixar jag ipa. De kan vara trevliga men explosionen bortanför är utanför mitt smakregister.

..inte alla som gillar ”mina” belgiska söta starka rackare heller. :)
Just beska är en svår smak att lära sig tycka om. Se på kaffe tex.
Beska uppfattar hjärnan som en varningssignal då det mesta vi hittar i naturen som är giftigt är just beskt.
Gillar man belgare så klarar man ju sig rätt bra utan allt modernt:)
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Topp