• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Ako

Rolex
2-Faktor
Håller på att prova alla roliga flaskor på mitt lokala systembolag (triangeln MALMÖ)
Mycket skit , men denna var bra , speciellt passande att dricka på arbetstid .
2B2696DF-9C19-4A80-8801-B61878FD454F.jpeg
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Om någon vet hur man får tag i denna, hör gärna av er.
En av de mest smarriga ölerna jag någonsin druckit till mexikansk mat.
Var 5 år sedan sist jag drack den, i Syd Korea... Kan inte släppa den från huvudet.

Tangerine Wheat beer av Lost Coast Brewery.
lostcoast_tangerinewheatbeer12oz__07697.1373910228.1280.1280.jpg
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag kan varmt rekommendera denna sida om man vill beställa grym och lite ovanlig belgisk öl.
https://www.bieresgourmet.be/en/
De brukar bland annat ha alla tre ölen från Westvleteren (och kostar inte 400kr flaskan!) samt ett ganska brett utbud från Fantôme. Gillar man saison så är det ett obligatorium att prova Fantôme Saison! Har man tur och får en Färsk flaska så är det bland det bästa man kan dricka.
 

zeke_varg

Omega
Jag kan varmt rekommendera denna sida om man vill beställa grym och lite ovanlig belgisk öl.
https://www.bieresgourmet.be/en/
De brukar bland annat ha alla tre ölen från Westvleteren (och kostar inte 400kr flaskan!) samt ett ganska brett utbud från Fantôme. Gillar man saison så är det ett obligatorium att prova Fantôme Saison! Har man tur och får en Färsk flaska så är det bland det bästa man kan dricka.

Denna är också ok. Dagens shopping. jag kör en shopping årligen från belgiuminabox. 17€ för frakten av nedanstående items, knappa 30kg. Stort utbud. Vissa kan vara lite dyrare men bra priser över lag.


1EC02EEF-A822-4774-86B9-8CB19287F581.png
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Då är den för kall. Vänta lite med att dricka den efter att ni tagit ut den ur kylen. :)
Ja, generellt är det ju så. Men jag drack den vid en för stilen lämplig temperatur och kände ändå för mycket alkohol mot vad som borde finnas där. Då tänkte jag precis som du att den var för kall, men alkoholsmaken fanns kvar (i för stor grad) även efter att jag låtit ölen komma upp i temperatur ytterligare.
Tråkigt, men inget att haka upp sig på. Beerbliotek är ju i övrigt väldigt stabila enligt min mening.
 
Topp