• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Öl

Dubbel paketöppning med en Lab tested.. (skrattade mer än man borde på ett sytembolag).. Brown Ale från Avery Brewing.

DSC_0348-01.jpeg

IMG_9173.JPG
Schysst imperial stout! Dock hade det nog råkat bli lite för mycket kolsyra i denna.. skummade som fan, så fick använda två glas! Men i övrigt kan jag rekommendera den.

För er som gillar Ipa så slår jag ett slag för Ballast Point från San Diego, lite av en dold juvel på IPA-himlen. Finns i lite olika (Skojiga!) varianter. Den vanliga (sculpin) är inte dum, pineapple också är trevlig. Min personliga favorit är grapefruit som har en mycket intressant sötma/beska. Just grapefruit är nog i beställningssortimentet men inte omöjlig att hitta ute på välsorterade pubar, t ex Inferno i lund hade de flesta smakerna..

Ballast_Point_Grapefruit_Sculpin_2_grande.jpg

För er som gillar Ipa så slår jag ett slag för Ballast Point från San Diego, lite av en dold juvel på IPA-himlen. Finns i lite olika (Skojiga!) varianter. Den vanliga (sculpin) är inte dum, pineapple också är trevlig. Min personliga favorit är grapefruit som har en mycket intressant sötma/beska. Just grapefruit är nog i beställningssortimentet men inte omöjlig att hitta ute på välsorterade pubar, t ex Inferno i lund hade de flesta smakerna..

Ballast Point är trevligt! Håller generellt hög kvalitet :) Habanero Sculpin var en kul grej, även om den kanske inte var jättegod.

Ballast Point är trevligt! Håller generellt hög kvalitet :) Habanero Sculpin var en kul grej, även om den kanske inte var jättegod.

Omnipollo fatamorgana va? En riktig favorit!

Sjukt överhypad tyvärr! i min mening inte värd 40:- två gånger. Personligen kom jag inte överens med humleprofilen. Saknade viss beska. Skulle tipsa om Omnipollo Mazarin istället, tycker den är mer balanserad.
Men men smaken är som baken.
Nebuchadnezzar är fortfarande favoriten från Omnipollo

Sjukt överhypad tyvärr! i min mening inte värd 40:- två gånger. Personligen kom jag inte överens med humleprofilen. Saknade viss beska. Skulle tipsa om Omnipollo Mazarin istället, tycker den är mer balanserad.
Men men smaken är som baken.
Nebuchadnezzar är fortfarande favoriten från Omnipollo
Kan absolut hålla med om
att den är kostar väl mycket, har dock enbart druckit den på en lokal pub och på en ölmässa. Har inte testat Mazarin än, den får jag kolla upp! :)

Ballast Point är ju nästan standard på många barer och krogar ialla fall i Stockolm, vilket är riktigt kul! Favoriten är pineapple men Sculpin är en riktigt bra instegsIPA. Har några grapefruit i kylen som med all säkerhet går åt nu i helgen.

Grapefruit Sculpin verkar ha kommit in i något sorts sortiment på Bolaget, massa butiker har den numera. Halleluja! bästa IPAn jag druckit. Annars är mitt favoritställe bakluckan på bilen härom veckan
IMG_2757.JPG

Har du själv åkt o spöat upp munkarna el har du haft bulvan? Sjyst lass i skuffen!!!
Egen hämtning när jag var i Flandern härom veckan. Andra gången jag köpte där, har haft tur båda gångerna jag försökt. Eller, tur och tur, jag hade 200 misslyckade uppringningsförsök på mobilen innan jag kom igenom på telefonbeställningen denna gången. :)

Tillbaka
Topp