• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Öl

Kvällens trippel
IMG_20190429_192854_725.jpg

Ha.....köpte den på språkresan i Menton sommaren 1993......stället hette La Cave du Bier :) De har bytt etikett för minns att det var både gröna krokodiler och rosa elefanter......sånt man ser när man fylleyrar......13%!!

Edit....nu såg jag Crille krokodil....

Håller med där! Tycker den ändå var bättre än sierra nevadas variant av brut ipa!
Ja, det håller jag med om. Var inte särskilt imponerad av Sierra Nevadas variant. :)

Attans! Jag som inte brukar vara så värst imponerad av Ballast Point till att börja med ska alltså inte hoppas på för mycket då ;)
Säg inte det, alla gillar olika! Sen smakar inte så likt de andra jag druckit från Ballast Point så den kanske faller dig i smaken. :D

9D8A35FB-0D39-452B-9ED0-0A697F7930D6.jpeg

Kvällens, trevliga bägge två.
Saisonen var lätt, frisk och rund men saknade djup.
Omnipollon trevlig men inte alls lika smooth som jag minns den, smaken är bra men försvinner snabbt och kvar blir bara en spritig eftersmak.

OK klocksnack. Ska vi se hur snabba ni kan vara. Ska till bolaget om 1h och vill plocka med mig fem öl som ni rekommenderar hem. Gillar IPA och smakrikare öl gärna med friska lite tropiska toner. Även förtjust i suröl, både spontanjästa samt Berlinger weisse etc.. Inte lika förtjust i porters och stouts. Ge mig era bästa tips!

Edit: Systemet jag besöker är det på långholmsgatan i Stockholm

Senast ändrad:
OK klocksnack. Ska vi se hur snabba ni kan vara. Ska till bolaget om 1h och vill plocka med mig fem öl som ni rekommenderar hem. Gillar IPA och smakrikare öl gärna med friska lite tropiska toner. Även förtjust i suröl, både spontanjästa samt Berlinger weisse etc.. Inte lika förtjust i porters och stouts. Ge mig era bästa tips!
Beror ju på vilket bolag du besöker men Stigbergets och Dugges är säkra kort!

Edit: Systemet jag besöker är det på långholmsgatan i Stockholm
Given: https://www.systembolaget.se/dryck/ol/amundsen-3268415
22f54b1338c570f7d829e2a1b28e7ede_320x320.jpeg

Besöker det på Långholmsgatan i Stockholm. Någon speciell från Stigbergets/Dugges?
Tropic Thunder och Amazing Haze är de som verkar finnas i butiken som jag kan rekommendera! West Coasten verkar vara slutsåld vilket är förståeligt, hehe!
Jag kanske är ensam om detta men Timmerman's Kriek Lambicus tycker jag är skitgod!
Fatamorgana tyckte jag var trevlig förut men drack en i helgen som jag inte alls tyckte var särskilt bra, en dubbelipa.
100W från Nya Carnegie tycker jag också är bra!
Där har du fyra stycken från mig som finns i butiken i alla fall :)

International Haze, Stigberget new and improved IPA och Apocalyptic thunder Juice är de jag kommer på spontant som passar din beskrivning.

Tillbaka
Topp