• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Öl

Tar mig en härlig norsk öl och oj så detta bryggeri levererar (både humligt och stoutigt). Här är det en härligt len ton med tydliga chokladiga toner. Efter en stund när den blir varmare blommar den verkligen ut. Finns på bolagets beställning för den som vill, köp!
IMG_20200131_221805.jpg
Fan, om det är 82607 så är den slut hos bolaget. De hade flera stouter, druckit någon andra?

Omnipollo flyttar visst in i Sundbybergs Köksbryggeris gamla lokaler. Beernews berättar kort om det här.

2:27 in i det här klippet beskriver vad jag känner inför det:

Lite kuriosa om lokalen:
Det är en gammal frikyrka som idag utgör bryggeri och taproom. Medan det ännu var en frikyrka så var det tv-sportens Micke Leijnegards pappa som var kyrkans pingstpastor.

Man kommer sannolikt att hitta både mig och @Kalkyl där så snart de öppnar.

Ljus lager är gott. Men Coors å Bud är inte ljus lager. Knappt öl :p

Sager han som har en avatar som ar overkucku for alla munkar som blaskar...:angel:

Bud&Coors ar vad som blir billigast per burk och fortfarande ar helt drickbart. Pengarna som sparas spenderas pa bilar och klockor...
Michelob Ultra ar ett snapp battre men inte vart merkostnaden.
Natty, Busch och ovriga lagprisol forutom PBR ar tyvarr inte drickbart alls,,,

Omnipollo flyttar visst in i Sundbybergs Köksbryggeris gamla lokaler. Beernews berättar kort om det här.

Lite kuriosa om lokalen:
Det är en gammal frikyrka som idag utgör bryggeri och taproom. Medan det ännu var en frikyrka så var det tv-sportens Micke Leijnegards pappa som var kyrkans pingstpastor.

Åh fan, intressant. Undrar om Erikson urhandel fortsätter köra sina event där. Dom är ju så grymma! (Tidigare sumpanbo och Eriksonkund)

Lite kuriosa om lokalen:

Framgår ju inte heller vad som händer med "köksbryggeriet" i artikeln. We want answers!

Lite kuriosa om lokalen:

Men så trevligt! Japp, chansen är stor att det blir några gånger där ;)

Kollade på klippet igen och oj vad roligt Nilecity är :)

Senast ändrad:
Sager han som har en avatar som ar overkucku for alla munkar som blaskar...:angel:

Bud&Coors ar vad som blir billigast per burk och fortfarande ar helt drickbart. Pengarna som sparas spenderas pa bilar och klockor...
Michelob Ultra ar ett snapp battre men inte vart merkostnaden.
Natty, Busch och ovriga lagprisol forutom PBR ar tyvarr inte drickbart alls,,,
Där sa du nått faktiskt, PBR är min givna grillöl när det är varmt :p

Vad var det som ute föll dig i smaken? Tycker allt (det mesta) de pumpar ut på marknaden är riktigt gott. Sen är ju smaken alltid olika.

Jag tycker det ar for mycket humlesmak (hoppy) och ibland bittert i dessa IPA.
Dessutom alldeles for alkoholstarkt nar det gar over 6% for att kunna sta och grilla/tailgate en hel kvall och plocka upp nya ol ur isboxen allteftersom de toms.
Over svensk mellanolsstyrka blir det ofta mer onyktert an det var tankt ....

Apråpå tossiga munkar..
B49F98FC-6961-4DAF-BB06-115B3C1B7E81.jpeg

Vägen dit gick genom...
10ED6085-D279-45AE-B608-397C30B82568.jpeg

.. och över..
09CD96B4-E756-4732-A7B0-BC95F6A662FE.jpeg

kom lite sent, shoppen var stängd men jag fick köpa några ”utsmugglade” flaskor från baren. Då och där är ölen såklart den bästa jag någonsin druckit. För att inte sabotera minnet så gav jag bort flaskorna när jag kom hem. En episk dag, lite trött efter 17-20mil..
1FF20D4F-B032-4B87-B111-8305C6CB914D.jpeg

Jag kan verkligen rekommendera Belgien

Tillbaka
Topp