• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Öl

Trevlig fredag på er!
C82B767D-5017-4815-B5EB-81A0771AFEDF.jpeg

Har inte varit aktiv i den här tråden på evigheter men drack precis en öl som är väl värd att dela med sig av. En tung och trevlig pjäs!

The Veil - Widowed. Imperial stout lagrad på bourbonfat i 13 månader samt att man har involverat vanilj från Tanzania och Sri Lanka plus sirap från både björk och lönn. Skillnaden på vanilj kan jag tyvärr inget om. Jag var lite skeptisk pga all sirap men satan vad god den var. Inte alls så söt som jag trodde att den skulle vara. Den var nästan tjock som motorolja och riktigt kraftig smak. Mixen av det söta, vaniljen och karaktären från faten är otrolig. Fantastisk öl men priset får väl dra ner betyget. Danska kronan fick den att landa på 570 svenska… 😩

58DBE67F-EC9B-45E5-8416-A17BB1F27455.jpeg

Har inte varit aktiv i den här tråden på evigheter men drack precis en öl som är väl värd att dela med sig av. En tung och trevlig pjäs!

The Veil - Widowed. Imperial stout lagrad på bourbonfat i 13 månader samt att man har involverat vanilj från Tanzania och Sri Lanka plus sirap från både björk och lönn. Skillnaden på vanilj kan jag tyvärr inget om. Jag var lite skeptisk pga all sirap men satan vad god den var. Inte alls så söt som jag trodde att den skulle vara. Den var nästan tjock som motorolja och riktigt kraftig smak. Mixen av det söta, vaniljen och karaktären från faten är otrolig. Fantastisk öl men priset får väl dra ner betyget. Danska kronan fick den att landa på 570 svenska… 😩

58DBE67F-EC9B-45E5-8416-A17BB1F27455.jpeg
570kr för 33cl är klart saftigt. Men låter ju som en trevlig upplevelse iaf :)

Själv slank denna ner nyss och den var också trevlig.
20221022_220855.jpg

Jag jobbar vidare på baksidan, nu förflyttad in till Smokey Mountains.
Lunchöl innan "bergsbestigning" upp till Chimney Rock i bakgrunden.
Denna har säkert fler druckit då jag tror den brukar vara med i TS då och då. Riktigt fin!
20221022_115248.jpg

20221022_190219.jpg
När vi klättrat klart åkte vi vidare till Asheville och gick på lokala Highland Brewerys taproom. Mycket trevligt. Tog först en lager som törstsläckare, oj så lätt den slank ner med härlig humle som inte tog över för mycket. Efterrätten blev en hazy IPA med mycket humle, men torrare än hazys ofta är i Sverige. Inte så mycket tropiker utan mer lätta citrustoner.

Bilagor

• 20221022_115248.jpg
    20221022_115248.jpg
    434.8 KB · Visningar: 2
Tillbaka
Topp