• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Moorflax

Patek
2-Faktor
Här är tråden för dig som förstått storheten med bund!


paul.png




Lite historia snattad från Hodinkee:
Så långt tillbaka som på 20-talet använde de tyska stridspiloterna Bund-läder. Detta för att avleda den extrema värme och ibland även kyla, från handleden, som kan bli inne i flygplan.
Ordet Bund kommer från Bundesrepublik.
Bronsklockor tenderar att färga av sig på handleden och även där är det smidigt med bund.
Paul Newman ovan bar sin Daytona på bund i många år, men även Robert Redford och Steve McQueen rockade bredläder!
Klockor med klassiskt utseende såsom Speedmaster, Sub, Sinn 103 och liknande passar väldigt bra in i stilen. Moderna klockor kan tendera att se lite märkliga ut. Men prova vetja och glöm inte att lägga upp bilder här i tråden!

Bundläder kommer oftast i två varianter där den kurviga är den vanligaste.
midja.JPG




Den klassiska 70-talslooken är mer rak och kanske den som är mest svår att matcha.
apple.JPG




Vintage Rolex passar bra på bund
1680.JPG




Beckham kör Tudor-bund
beckham.png




Flera Sinnmodeller passar bra. Är dock inte säker på att jag gillar deras B-uhr
buhr.JPG




@Clark Kent kör vintage-Sinn på ett ganska smalt bund. Ser underbart bra ut!
sinn.JPG




Ett något bredare band som fortfarande ser bra ut
sinn1.JPG



Vill man ha ett band som inte bygger så mycket på höjden kanske detta funkar?
sinn103.JPG



Mont Blanc 1858 Geosphere brons
montblanc.JPG




Tudor Ranger hade jag ett litet tag. Beställde bandet nedan men Nymans glömde bort mig och min beställning. Klockan såldes ganska fort så tyvärr dröjde det innan jag kom in i bund-träsket.
ranger.JPG




En mindre lyckad variant?
pepsi.JPG




Stefan Sauk rockade modern sub på bund i något tv-program. Tycker det funkar.
sauk.JPG




Speedmaster
speedy.png




Min egen 5513 som jag återupptäckte häromdagen. Bandet fick jag av @eastwood mot en gåva till bcf.
IMG_4903.JPG



Bomba med Bundbilder nu!
 

eastwood

Rolex
2-Faktor
Här är tråden för dig som förstått storheten med bund!


paul.png




Lite historia snattad från Hodinkee:
Så långt tillbaka som på 20-talet använde de tyska stridspiloterna Bund-läder. Detta för att avleda den extrema värme och ibland även kyla, från handleden, som kan bli inne i flygplan.
Ordet Bund kommer från Bundesrepublik.
Bronsklockor tenderar att färga av sig på handleden och även där är det smidigt med bund.
Paul Newman ovan bar sin Daytona på bund i många år, men även Robert Redford och Steve McQueen rockade bredläder!
Klockor med klassiskt utseende såsom Speedmaster, Sub, Sinn 103 och liknande passar väldigt bra in i stilen. Moderna klockor kan tendera att se lite märkliga ut. Men prova vetja och glöm inte att lägga upp bilder här i tråden!

Bundläder kommer oftast i två varianter där den kurviga är den vanligaste.
midja.JPG




Den klassiska 70-talslooken är mer rak och kanske den som är mest svår att matcha.
apple.JPG




Vintage Rolex passar bra på bund
1680.JPG




Beckham kör Tudor-bund
beckham.png




Flera Sinnmodeller passar bra. Är dock inte säker på att jag gillar deras B-uhr
buhr.JPG




@Clark Kent kör vintage-Sinn på ett ganska smalt bund. Ser underbart bra ut!
sinn.JPG




Ett något bredare band som fortfarande ser bra ut
sinn1.JPG



Vill man ha ett band som inte bygger så mycket på höjden kanske detta funkar?
sinn103.JPG



Mont Blanc 1858 Geosphere brons
montblanc.JPG




Tudor Ranger hade jag ett litet tag. Beställde bandet nedan men Nymans glömde bort mig och min beställning. Klockan såldes ganska fort så tyvärr dröjde det innan jag kom in i bund-träsket.
ranger.JPG




En mindre lyckad variant?
pepsi.JPG




Stefan Sauk rockade modern sub på bund i något tv-program. Tycker det funkar.
sauk.JPG




Speedmaster
speedy.png




Min egen 5513 som jag återupptäckte häromdagen. Bandet fick jag av @eastwood mot en gåva till bcf.
IMG_4903.JPG



Bomba med Bundbilder nu!
Måste medge att din 5513 på bund var lite fräckt ändå, även om jag annars hatar bundband som pesten. ;)
 

Husse

Patek
Här är tråden för dig som förstått storheten med bund!


paul.png




Lite historia snattad från Hodinkee:
Så långt tillbaka som på 20-talet använde de tyska stridspiloterna Bund-läder. Detta för att avleda den extrema värme och ibland även kyla, från handleden, som kan bli inne i flygplan.
Ordet Bund kommer från Bundesrepublik.
Bronsklockor tenderar att färga av sig på handleden och även där är det smidigt med bund.
Paul Newman ovan bar sin Daytona på bund i många år, men även Robert Redford och Steve McQueen rockade bredläder!
Klockor med klassiskt utseende såsom Speedmaster, Sub, Sinn 103 och liknande passar väldigt bra in i stilen. Moderna klockor kan tendera att se lite märkliga ut. Men prova vetja och glöm inte att lägga upp bilder här i tråden!

Bundläder kommer oftast i två varianter där den kurviga är den vanligaste.
midja.JPG




Den klassiska 70-talslooken är mer rak och kanske den som är mest svår att matcha.
apple.JPG




Vintage Rolex passar bra på bund
1680.JPG




Beckham kör Tudor-bund
beckham.png




Flera Sinnmodeller passar bra. Är dock inte säker på att jag gillar deras B-uhr
buhr.JPG




@Clark Kent kör vintage-Sinn på ett ganska smalt bund. Ser underbart bra ut!
sinn.JPG




Ett något bredare band som fortfarande ser bra ut
sinn1.JPG



Vill man ha ett band som inte bygger så mycket på höjden kanske detta funkar?
sinn103.JPG



Mont Blanc 1858 Geosphere brons
montblanc.JPG




Tudor Ranger hade jag ett litet tag. Beställde bandet nedan men Nymans glömde bort mig och min beställning. Klockan såldes ganska fort så tyvärr dröjde det innan jag kom in i bund-träsket.
ranger.JPG




En mindre lyckad variant?
pepsi.JPG




Stefan Sauk rockade modern sub på bund i något tv-program. Tycker det funkar.
sauk.JPG




Speedmaster
speedy.png




Min egen 5513 som jag återupptäckte häromdagen. Bandet fick jag av @eastwood mot en gåva till bcf.
IMG_4903.JPG



Bomba med Bundbilder nu!
Kul trådstart @Moorflax !
Jäkla tur att jag precis fyndat ett riktigt hemskt, underbart och knäppt bund på Myrorna!
Ryssen ska få smaka på bund, tror jag! :)
86D5D243-8C66-4B9F-A7BF-28DA4732B8BD.jpeg

Fick med nån slags klocka på köpet!
Ska smörja upp det först, det är nåt alldeles otroligt stelt!
Jagar nån som kan tillverka nåt som liknar det bund som Dwayne i mord i paradiset har, ser mera ut som ett armskydd för bågskytte! :)
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Kul trådstart @Moorflax !
Jäkla tur att jag precis fyndat ett riktigt hemskt, underbart och knäppt bund på Myrorna!
Ryssen ska få smaka på bund, tror jag! :)
86D5D243-8C66-4B9F-A7BF-28DA4732B8BD.jpeg

Fick med nån slags klocka på köpet!
Ska smörja upp det först, det är nåt alldeles otroligt stelt!
Jagar nån som kan tillverka nåt som liknar det bund som Dwayne i mord i paradiset har, ser mera ut som ett armskydd för bågskytte! :)
Helknasigt och helrätt! :woot:
 

feffe79

Cartier
Fasen va sugen ja blev på ett Bundband nu. Finns det några handlare denna sidan om pölen så man slipper hutlösa tullar etc?
 
  • Like
Reactions: Man

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Bund är så mycket mer än ett klockarmband.
Bund är rock n’ roll. Sex. Det är booze n’ blues och hårt som apnävar!
42AEE5CD-BB35-4B9D-A532-C618B500F6B5.jpeg

Egentligen borde det inte heta Bund-strap utan BAMF-strap. Bund är bandet som sållar sjömännen från skökorna. Om alla tuffa fallskärmsband är rosa, fluffiga hårsnoddar så är bund ett treradigt nitarmband. Att jämföra stållänkar med Bund vore som att jämföra golfare med luchadores.
E662E715-DC26-4790-8BB1-8A5DB8E33FF4.jpeg

Bund är meskalinet i peyoten som tas i den mexikanska öknen. Det är den svidande känslan i förhuden när man kissar efter att ha hackat habanero, och det är den lilla piruetten i huvudet efter några glas rom.

Bund är ingenting för skrivbordsdykande manschettgossar, nej, det paras bäst med en mustig mustasch, uppknäppt skjorta, boots och en fet dieselstinkande Peterbiltrig. Det är klockbandens bastard och kräver cojones!
5375657C-8C98-45CB-AD56-F5EC757596D9.jpeg

Tänk krokodilbrottare iklädd tigertangas och tropikhatt. Tänk Joe Exotic blandat med Burt Reynolds, Chuck Norris, Steve McQueen och Elvis. Ska man gå ”full bund” så är det nog säkrast att man är King!

På ett Bund blir klockan accessoaren.
8F5EC4CC-250F-4612-B5F2-296F453DAE53.jpeg
5B2F0735-C21F-4414-8F87-29B11AC553BF.jpeg
6E89EB0C-9705-445E-AA1F-0A493E81E441.jpeg
Så? Can you handle it?
4B4BB981-165F-437A-82D9-224E82BF93C9.jpeg
 
Senast ändrad:

Scipio

Patek
2-Faktor
Bund är så mycket mer än ett klockarmband.
Bund är rock n’ roll. Sex. Det är booze n’ blues och hårt som apnävar!
42AEE5CD-BB35-4B9D-A532-C618B500F6B5.jpeg

Egentligen borde det inte heta Bund-strap utan BAMF-strap. Bund är bandet som sållar sjömännen från skökorna. Om alla tuffa fallskärmsband är rosa, fluffiga hårsnoddar så är bund ett treradigt nitarmband. Att jämföra stållänkar med Bund vore som att jämföra golfare med luchadores.
E662E715-DC26-4790-8BB1-8A5DB8E33FF4.jpeg

Bund är meskalinet i peyoten som tas i den mexikanska öknen. Det är den svidande känslan i förhuden när man kissar efter att ha hackat habanero, och det är den lilla piruetten i huvudet efter några glas rom.

Bund är ingenting för skrivbordsdykande manschettgossar, nej, det paras bäst med en mustig mustasch, uppknäppt skjorta, boots och en fet dieselstinkande Peterbiltrig. Det är klockbandens bastard och kräver cojones!
5375657C-8C98-45CB-AD56-F5EC757596D9.jpeg

Tänk krokodilbrottare iklädd tigertangas och tropikhatt. Tänk Joe Exotic i en ormgrop med Burt Reynolds, Chuck Norris, Steve McQueen och Elvis.

På ett Bund blir klockan accessoaren.
8F5EC4CC-250F-4612-B5F2-296F453DAE53.jpeg
5B2F0735-C21F-4414-8F87-29B11AC553BF.jpeg
6E89EB0C-9705-445E-AA1F-0A493E81E441.jpeg
Så? Can you handle it? Annars kanske det finns en ”Visa din vagina”-tråd här någonstans..
4B4BB981-165F-437A-82D9-224E82BF93C9.jpeg
Ups! :oops:
 
Topp