Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sjukt snyggt.Lite kul ändå med bund, känner sig som Maximus
![]()
![]()
![]()
Svarta blev till och med bekvämt på riktigtSjukt snyggt.
Dom såg ju väldigt fina ut, var köpte du dom? Borde köpa nått mer kvalitativt…Svarta blev till och med bekvämt på riktigt![]()
Svarta är till min HanhartDom såg ju väldigt fina ut, var köpte du dom? Borde köpa nått mer kvalitativt…
Singapore -> www.cozy.szSvarta är till min Hanhart
Det bruna är en mix, bandet Hirsch och lappen från nån i Singapore som jag glömt namnet på![]()
Testade ett Spartacus på 1033 men bandet sitter inte så bra på 1950 case ska sitta på bettarini
![]()
![]()
Jag tycker formen ser bra ut. Jag gillar när bundplattan tydligt bildar bakgrund till bandhornen och går lite lagom utanför boettkanten. Den breda loopen för bandet är snygg också!Hämtade ut idag, vietnamesisk hantverk. Hög kvalitet men jag kanske hade önskat lite rundare bottenplatta.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Thänks! Kanske är en vanesak också, jag är inte så erfaren med bund och testar mig fram. Men bra hantverk är alltid uppskattat.Jag tycker formen ser bra ut. Jag gillar när bundplattan tydligt bildar bakgrund till bandhornen och går lite lagom utanför boettkanten. Den breda loopen för bandet är snygg också!
Hämtade ut idag, vietnamesisk hantverk. Hög kvalitet men jag kanske hade önskat lite rundare bottenplatta.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jag håller med @LeManiac om att det ser riktigt bra ut. Avlånga bundplattor är också betydligt mer förlåtande vad gäller klockans centrering på bundplattan. Med en rund bundplatta måste ju klockan matcha rundningen.Jag tycker formen ser bra ut. Jag gillar när bundplattan tydligt bildar bakgrund till bandhornen och går lite lagom utanför boettkanten. Den breda loopen för bandet är snygg också!
Tack för din input, tänkvärt. Jag börjar se på den med andra perspektiv nu och tack vare er input och uppskattar den mer.Jag håller med @LeManiac om att det ser riktigt bra ut. Avlånga bundplattor är också betydligt mer förlåtande vad gäller klockans centrering på bundplattan. Med en rund bundplatta måste ju klockan matcha rundningen.
Avlånga bundplattor går ju dessutom att använda till andra klockor med annan boettform än helt runda.