• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Har inte Steinhart också äntligen börjat med stållänkar som smalnar av mot spännet? Tror jag läste det någonstans.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Panelen! Någon som ägt en Deep Blue? Är det nåt "pang för pengen" ?

Ägt en master 2000 och en tritiumdykare.
IMG_3109.JPG
IMG_3110.JPG

Gillade båda men 2000 var lite stor. Det negativa är väll att det finns nog bättre klockor rent finishmässigt för nypris i den prisklassen men å andra sidan inger de förtroende på handleden! De känns som de är gjorda för sina spec och att de tål mkt vilket inte alltid är fallet. Jag gav 2.5k för master 2000 och 2k för den svarta och där kändes de bra, inte minst master 2000. Nypriset är dock mkt högre. Master 2000 var dock första modellen och sett till den tiden var den väldigt bra och tio årsjubileutgåvan ser uppdaterad ut. Och läst bra om den.

Skulle jag köpa fler Deep blue? Jadå, lär bli fler skulle jag tro om tillfälle ges. Ofta bra rabatter a 40% på hemsidan då och då. Frakten dock dyr. Kellotarvike har några modeller, bland annat denna jag tycker är rätt nice men då helst i 42mm...

http://kellotarvike.com/product/pro-aqua-1500-blue-4693950
 
Senast ändrad:

LennyK

Panerai
Ägt en master 2000 och en tritiumdykare.
IMG_3109.JPG
IMG_3110.JPG

Gillade båda men 2000 var lite stor. Det negativa är väll att det finns nog bättre klockor rent finishmässigt för nypris i den prisklassen men å andra sidan inger de förtroende på handleden! De känns som de är gjorda för sina spec och att de tål mkt vilket inte alltid är fallet. Jag gav 2.5k för master 2000 och 2k för den svarta och där kändes de bra, inte minst master 2000. Nypriset är dock mkt högre. Master 2000 var dock första modellen och sett till den tiden var den väldigt bra och tio årsjubileutgåvan ser uppdaterad ut. Och läst bra om den.

Skulle jag köpa fler Deep blue? Jadå, lär bli fler skulle jag tro om tillfälle ges. Ofta bra rabatter a 40% på hemsidan då och då. Frakten dock dyr. Kellotarvike har några modeller, bland annat denna jag tycker är rätt nice men då helst i 42mm...

http://kellotarvike.com/product/pro-aqua-1500-blue-4693950
Ok kanon, tack! Jag har eventuellt en master explorer på g som en bekant vill bli av med, men ville kolla läget lite innan vad man kan förvänta sig
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Jag gillar mikromärken. Har blivit ett helt gäng under årens lopp. I topp rankar jag nog Tisell, Christopher Ward, Steinhart och Precista. Strax därunder Armida, Helson, Borealis mfl. Då menar jag kvalitetskänsla och pang för pengen. Minst nöjd har jag nog varit med en Artego 300m jag hade för länge sen, men det var ändå en helt ok klocka.

Tycker det är synd att man får så dåligt betalt här på KS, annars hade jag nog chansat och testat lite oftare.

Jag har ägt +4st Artego 300m, en del var ju sådär i kvalitetskontroll (inte mina dock) men sålde en perfekt till min far. Och det ångrar jag. Väldigt trevlig för en lite över tusing och inte så lätta få tag i (nej han flippar inte :shifty:)...
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Har precis fått hem forumets första (?) Alexander.
Kom i en riktigt fräsig box...lackerat nånting med lite lyxigt tyg på utsida (och även insida).:cool:
0.jpg

Kom på länk (rasslig som man kan förvänta sig i denna prisklass). Det här ska ju vara min "NATO-klocka" så av med länken...typiskt att det är den enda klocka jag någonsin haft där avståndet mellan bandstift och boett varit alldeles för litet för att få in ett NATO.:banghead: Nåväl det fixade jag snabbt med att böja till bandstiften!:)
2.jpg

Så på med ett NATO! Och hur är då ett snabbt utlåtande? Ja, riktigt snygg, trevlig sunbursttavla, tunn, snygg boettform...ingen kvalitetsupplevelse direkt, men kommer att passa perfekt som min NATO-klocka!:)
0825-.jpg
 
Senast ändrad:

LennyK

Panerai
Har precis fått hem forumets första (?) Alexander.
Kom i en riktigt fräsig box...lackerat nånting med lite lyxigt tyg på utsida (och även insida).:cool:
0.jpg

Kom på länk (rasslig som man kan förvänta sig i denna prisklass). Det här ska ju vara min "NATO-klocka" så av med länken...typiskt att det är den enda klocka jag någonsin haft där avståndet mellan bandstift och boett varit alldeles för litet för att få in ett NATO.:banghead: Nåväl det fixade jag snabbt med att böja till bandstiften!:)
2.jpg

Så på med ett NATO! Och hur är då ett snabbt utlåtande? Ja, riktigt snygg, trevlig sunbursttavla, tunn, snygg boettform...ingen kvalitetsupplevelse direkt, men kommer att passa perfekt som min NATO-klocka!:)
0825-.jpg
Ser jävligt najs ut!
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Ingen som prövat Geckota Racing? Skön speedmaster känsla fast snyggare boett
Unknown.jpeg
Jag beställde en faktiskt, tycker den är helt fantastisk, en riktigt vettig Heuer Camaro-variant, med rimligare storlek (och pris). Men, sen dök det upp en graal och jag avbröt förhandsbeställningen och fick pengarna åter (snällt av dem). Den finns fortfarande på önskelistan dock.
 

Tärnan

Cartier
Jag beställde en faktiskt, tycker den är helt fantastisk, en riktigt vettig Heuer Camaro-variant, med rimligare storlek (och pris). Men, sen dök det upp en graal och jag avbröt förhandsbeställningen och fick pengarna åter (snällt av dem). Den finns fortfarande på önskelistan dock.
aha, det var extra sjysst av dem. att den är snygg på bild går ju inte att komma ifrån, vill gärna höra hur den känns live. vill ha lite tyngd i dem o också veta detaljkvaliteten
 

JCE

Cartier
Geckotan är faktiskt riktigt fin med en bra storlek. Byggkvaliteten och finishen är på riktigt hög nivå tycker jag med tanke på priset. Jag är dock lite partisk då jag säljer Geckota. Det negativa är nog loggan som tyvärr inte funkar för min del på någon av deras klockor. Mycket klocka för pengarna i ett stiligt "vintage" utförande.
Jkm4I1f.jpg
 

JCE

Cartier
Klickade igenom listan av mircomärken i trådstarten och var förvånad över hur många för mig kända aktörer som inte existerar längre. Är det Kickstarter som tagit livet ur dem eller har trenden ändrat?
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Geckotan är faktiskt riktigt fin med en bra storlek. Byggkvaliteten och finishen är på riktigt hög nivå tycker jag med tanke på priset. Jag är dock lite partisk då jag säljer Geckota. Det negativa är nog loggan som tyvärr inte funkar för min del på någon av deras klockor. Mycket klocka för pengarna i ett stiligt "vintage" utförande.
Jkm4I1f.jpg
Fan vad jag gillar den där, tycker den ser helt fantastisk ut. Har sneglat på den länge.
Jag såg att watchgecko hade £50 off på den, kanske är värt att slå till.
Och säljer du märket? Utveckla :)
 

Tärnan

Cartier
Geckotan är faktiskt riktigt fin med en bra storlek. Byggkvaliteten och finishen är på riktigt hög nivå tycker jag med tanke på priset. Jag är dock lite partisk då jag säljer Geckota. Det negativa är nog loggan som tyvärr inte funkar för min del på någon av deras klockor. Mycket klocka för pengarna i ett stiligt "vintage" utförande.
Jkm4I1f.jpg
Härligt! Är det någon tyngd i boetten eller känns det som lättviktigt material? Svår att svara på men ändå..
 
Topp