• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

DA38202E-F985-46A5-8B0C-109DF66F0E2C.jpeg
26376D8F-62B9-4275-A8D5-948257696515.jpeg
BB614C07-8DD5-466D-99B1-36529F543F13.jpeg
Idag kom min LMM-01 från Merci
Snygg förpackning och trevligt innehåll!
Första intrycket är att den sitter fint på handleden och skruvar upp mjukt.
Tänkte komplettera med ett vintage läderarmband från Kvistvik, tror det kan bli en bra kombination!

Har fallit för dessa. Prisvärda och riktigt clean design. Synd bara att ingen har svart urtavla som i fjol (som jag förstår det) Snart kommer årets batch:
http://halioswatches.com/seaforth/
halios.jpg
Orders open 17:00 Swedish time tomorrow from the website. I ordered through forasec allready- Dark blue with 12 hour stainless bezel. According to forasec they were sold out of their allotment upon release. From the sounds of it on WUS, it will be an imediate sell out in Vancouver as well.

My favourite aswell. But I wish it was in black.
In most of the instagram pictures it looks very dark, almost like black with a bit of "AR blue". I like that it has a bit of colour. The black ones were nice though. I kind of wish these ones were no-date like the first batch, but the upgrade to an ETA is probably nice. Apparently he's working on a new watch- 38mm, thin, sports watch with bezel, possibly friction bezel, 20ATM-ish, not a continuation of the Seaforth. He did also mention that if he does a Seaforth III, he's thought about the blue dial but with gold index/hands. I haven't heard any other comments from him about other possible colours in any eventual third series.

Herrejösses ; )
Ni får förlåta mig , jag kunde inte hålla mig. Beställde en phoibos wave master 300m mitt i natten.
Ända sedan jag sålde av min gröna certina actiondiver har jag haft abstinens efter grönt.... Skeppas visst från deras lager i England.

Bjuder på en bild med. Känns skönt nu efteråt....haha vilken watch-junkie man är.
16__63844.1514641638.jpg

Ahhhhhhh en liten snabbfix.

Herrejösses ; )
Ni får förlåta mig , jag kunde inte hålla mig. Beställde en phoibos wave master 300m mitt i natten.
Ända sedan jag sålde av min gröna certina actiondiver har jag haft abstinens efter grönt.... Skeppas visst från deras lager i England.

Bjuder på en bild med. Känns skönt nu efteråt....haha vilken watch-junkie man är.
16__63844.1514641638.jpg

Ahhhhhhh en liten snabbfix.
Damn den var fin!

If you like popcorn munching go read the comments on halios's last Instagram post. Similar mixture as yesterday of mostly support but some anger, and then someone gets an order through while just randomly trying the site a few hours later. Then another gets through, a few more and a few don' and then the sites dead again. Apparently he was testing the site and orders obviously weren' supposed to be open. But total bedlam in the comments after that.

Mitt mikromärke bidrag!:):):)
index.jpg

Jag var inne på Deep Blue i kika lite i vintras. Jag försöker få ihop det. Seiko SKX och Deep blue Nato Diver säljer för samma pris. Ser inte någon uppenbar skillnad förutom att Deep blue är 300m seiko 200m.
Samt att Deep Blue kör NH36 är aningens bättre än SKX urverk 7S26. 21 juveler vs 24... 7S26 saknar väl möjlighet att vrida upp den och "stanna" sekundvisaren ?

Lumen är ju bra på SKX så det är något jag missar. Båda är ju på pricken lika varandra ?
Risken är väl att man för betala massa tull och moms om man beställer en Deep Blue jämfört med en Seiko SKX som säljs lokalt här i sverige ?
Jag gissar också att Seiko har större närvaro i Sverige om man vill serva klockan. Men båda innehåller Seiko ur...

Senast ändrad:
Tycker om Geckota riktigt mycket, synd bara att de är så svåra att få tag på. Såg att en Prototipo låg ute någonstans men inte den där snygga "all-black"...
Geckota säljs ju utav Royal Straps där vi även har lite KS-rabatt. Har själv köpt en trevlig flygare därigenom. Mycket bra att handla av med snabb kontakt och utomordentlig service.

Tillbaka
Topp