Det blev ett köp så då tänker jag att jag får debutera med mitt första wristshot också!
Brate
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det blev ett köp så då tänker jag att jag får debutera med mitt första wristshot också!
Opa!!
Söte Jesus!För att kopiera en fras (nästan!) 3 bröder från samma mor. A11-6B/234-6W/12
Polisklocka.Snubblade över den här på Ebay, har aldrig sett modellen tidigare. Känns spontant som någon form av reklamklocka eller kanske något som såldes till soldater á la DPW, men någon annan kanske har bättre koll?
Det rimmar ju illa med tidigare uppgifter om den här modellen. @Fliegerchronograph🚁 visst hade du koll på den här?Polisklocka.
En Glycine från Eriksons urhandelDet rimmar ju illa med tidigare uppgifter om den här modellen. @Fliegerchronograph🚁 visst hade du koll på den här?
Det rimmar ju illa med tidigare uppgifter om den här modellen. @Fliegerchronograph🚁 visst hade du koll på den här?
Bianchin är tung!Jag har fastnat för militärklockor de senaste åren. För tillfället äger jag tre stycken där min J.Bianchi är favoriten! Det är en perfekt klocka om man gillar att ha olika band. Det är ett riktigt strap monster
Den är fruktansvärt bra! Den ticker alla boxar för mig när det kommer till att ha som vardagsklocka. Dessutom är det en av mina två årsklockor, -94 är en bra årgång! De andra av mina militärklockor har jag svårare för att bära på daglig basis då de saknar datum, är små osv. Det är dessutom din gamla klocka!Bianchin är tung!
Kände igen den saknadDen är fruktansvärt bra! Den ticker alla boxar för mig när det kommer till att ha som vardagsklocka. Dessutom är det en av mina två årsklockor, -94 är en bra årgång! De andra av mina militärklockor har jag svårare för att bära på daglig basis då de saknar datum, är små osv. Det är dessutom din gamla klocka!
Precis vad jag skulle skrivaEn Glycine från Eriksons urhandel
Vad gör du och din klocka just nu?
Gul, sol och melonsallad - bra sommarkänsla idag :)klocksnack.se
Grattis till gänget! Blåa urtavlan var inte dum!Jag postade i dagens köp om mitt senaste köp med eventuell militär koppling. Nu har gänget anlänt. Till min stora förtjusning var 3 av 12 märkta. 2 med tydlig militär märkning och den tredje med lite oklar. Svårt att säga om alla har militär provinsens, jag vet ju vad jag tror och framförallt vill.
Definitivt sugen på Poseidon-dykaren om du skulle vilja avyttra i framtiden!Jag postade i dagens köp om mitt senaste köp med eventuell militär koppling. Nu har gänget anlänt. Till min stora förtjusning var 3 av 12 märkta. 2 med tydlig militär märkning och den tredje med lite oklar. Svårt att säga om alla har militär provinsens, jag vet ju vad jag tror och framförallt vill.
Ah, jag har blivit felinformerad alt har missförstått. Köpte min av en polis för ca 20 år sedan.Det rimmar ju illa med tidigare uppgifter om den här modellen. @Fliegerchronograph🚁 visst hade du koll på den här?
Drar till med runt 15Hej!
Någon som kan uttala sig om marknadspris för CWC RN Diver issued 1997? Enligt uppgift 1 av 300 det året.
//Oddset
Nu finns en Heuer Luftforsvaret ute på Kaplans. Inte ofta de kommer ut till försäljning.
Heuer, Klockor - Varunummer 1 968 099
HEUER, "Luftforsvaret / Norwegian Air Force", kronograf (Flyback), herrur, 43 mm, Cal Valjoux 230 (MN), Ref nr. 1550 SG, stål, manuell, plexiglas, gravyr (S/N 9024/74), boett signerad "Heuer Leonidas SA", läderband, ca 1974.www.kaplans.se
Oklart om denna finns med i listan:
Innsikt: Den definitive guiden til Heuer "Luftforsvaret"
Alt vi vet om den norske Heuer 1550 SG "Luftforsvaret" samlet på en plass.www.tidssonen.no
Jag tittade på den i torsdags och noterade att boetten var mint utan minsta spår av användning. Baklocket hade lätta spår av hantering medan vridringsinlägget snarare såg ut att ha klorblekts. Index var också påtagligt gulnade. Delarna matchade inte, helt enkelt, men det kan ju ha flera förklaringar. Militärur har ju ofta bytta delar, de var ju arbetsredskap.Jeg ville vært skeptisk til Heuer SG 1550 LUFTFORSVARET som ligger på Kaplans. Den har trolig ikke original kasse og mangler gravering mellom hornene, dvs 1550 SG kl 6 og serienummer 9024 kl 12.
Men denne har ikke hatt service i Forsvaret og bytte av deler er gjort et annet sted. Lukter litt "Franken"?Jag tittade på den i torsdags och noterade att boetten var mint utan minsta spår av användning. Baklocket hade lätta spår av hantering medan vridringsinlägget snarare såg ut att ha klorblekts. Index var också påtagligt gulnade. Delarna matchade inte, helt enkelt, men det kan ju ha flera förklaringar. Militärur har ju ofta bytta delar, de var ju arbetsredskap.