Patron Ur.
Guld
Kul dag i Falun idag, där man fick provskjuta pansarskott m/86
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Reservsiktet ser jag.. ingen rödpunkt?Kul dag i Falun idag, där man fick provskjuta pansarskott m/86
Nä, det får inte bli för lättReservsiktet ser jag.. ingen rödpunkt?
Flyginstrument?Dagens fynd från pantbanken i Göteborg.
Issued RAF Heuer Monte Carlo stopur.
Ibland gäller det att ha tur
Men kul, grattis. Jag är ingen expert på sådär "nya" klockor men visst är det en som gavs till Viggen-piloter?Har nån information om denna klocka seiko jag fick via dödsboet för några månader sen, har själv 0 koll
Verkar vara nån miltärklocka som piloter hade om jag söker på den via goggle lens
Ser i princip helt ny ut!
Sökningen ledde mig också till auktionnet och fotona på den klockan som såldes där är exakt identisk med min klocka och den gick ju för en rätt fin peng
Kanske värt behålla den?
Tänkte om ni andra vet lite mera om den klockan?
Ja precis, nä har ingen aning om vem piloten är tyvärr, kan ju inte fråga han jag fick den heller ifrån via dödsboet hur han fick tag i den av en naturlig anledningMen kul, grattis. Jag är ingen expert på sådär "nya" klockor men visst är det en som gavs till Viggen-piloter?
Vad vet du om ägaren? Värd att behålla eller sälja, oavsett är det en fin klocka du fått tag i.
Har en del attribut som jag förknippar med enklare militära ur, men andra här vet nog bättre... Vad jag förstått är de med ljusa tavlor för flottan, men har som sagt rätt dålig kollHej på er alla!
Jag har fått tag i en gammal klocka med typisk WW2 militär stil.
Är detta ett militär ur? Hittar inte så mycket om den när jag googlar. Är det någon här som har koll? den är 30 mm exkl kronan.
Vad betyder stämpeln i botten exempelvis? Har den nåt värde att tala om? Ha en fin dag!
Hej vilken fantastisk historia. Jag är på jakt efter en sådan om du funderar på att sälja din klenodJag har sett och klämt på en sån på en mässa jag var på för ca 1år sedan. Då utan länk/band i liknande skick som denna som det ser ut. Den begärde dom 110tskr för då...
Vet inte hur många som finns men det kan inte vara många. Hur som helst en riktigt cool klocka och det höjer ju värdet lite i mitt tycke när man har en historia om den dessutom!
Jag tror du citerar fel inlägg, eller?Hej vilken fantastisk historia. Jag är på jakt efter en sådan om du funderar på att sälja din klenod
Hej antagligen, avsikten var att kommentera inlägget om Lemania Viggen. jag är ny på forumet o tycker det är mycket svårnavigerat på mobilen. Kör ni andra med appen?Jag tror du citerar fel inlägg, eller?
Jag äger inget exemplar själv tyvärr och de är väldigt svåra att få tag på och än svårare att hitta en i bra skick.Hej vilken fantastisk historia. Jag är på jakt efter en sådan om du funderar på att sälja din klenod
Vacker liten rackareMin A-11 från 1942. En pärla från ww2, på nätta 31mm. I detta fallet stod Waltham för tillverkningen. Så simpelt de kan bli men ändå så fränt. Givetvis med US issued canvas strap.
Ja men eller hur , välbehållen för en klocka på över 80 år.Vacker liten rackare
Prata med Mr militär @SeikosthlmJösses va många fina klockor!
Denna tråd väckte intresset till liv igen och nu jag ångrar bittert att jag krängde min Marathon nav-kvarts, trots us gov märkningen.
Jag har börjat kika på Marathon igen då komposit, tritium och kvarts är en finfin kombination.
Fält eller dykare från Luminox kan eventuellt vara ett alternativ men det som talar emot är måtten.
Jag får ta och skumma igenom tråden och hitta andra tillverkare. Ngn som har ett tips?
Har inte varit aktiv här på ett tag men om någon undrade så gick reparationen snabbt och smidigt!Efter nästan ett år med min Breitling så började den analoga delen att strula, svårt att sätta tiden och kronan kunde bara tryckas ner i vissa positioner mm..
Kollade upp möjligheten att få den reparerad men allt jag läste och alla jag pratade med sa att det är glest med delar och att det inte är värt det… Så förra vecka bestämde jag mig för att skicka den till Australien för att få in en Rawsar, fick lite bilder på den igår på allt som var fel så tänkte dela med mig.
Kommer en uppdatering när den är tillbaka på handleden!
Hur mycket kostade kalaset?Har inte varit aktiv här på ett tag men om någon undrade så gick reparationen snabbt och smidigt!
Är mycket nöjd och kan verkligen rekommendera Rawsar!
Den enda skillnaden jag märker mot hur det var innan bytet är att man inte kan ha datum eller tidtagaren som standard utan den byter tillbaka till 24h som efter en viss tid men det kan jag leva med.
Det blev en slant… runt 8000:- +tullHur mycket kostade kalaset?
Fan så kul! Grym samlingNär man äntligen är ledig några dagar så tog jag hem min lilla militära klocklåda från bankfacket
Passar på att önska alla klocktokar med militärt nörderi , en riktigt trevlig helg!