• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om militära klockor.....

Kul dag i Falun idag, där man fick provskjuta pansarskott m/86

IMG_7740.jpeg
 
Har nån information om denna klocka seiko jag fick via dödsboet för några månader sen, har själv 0 koll
Verkar vara nån miltärklocka som piloter hade om jag söker på den via goggle lens
Ser i princip helt ny ut!
Sökningen ledde mig också till auktionnet och fotona på den klockan som såldes där är exakt identisk med min klocka och den gick ju för en rätt fin peng
Kanske värt behålla den? :)
Tänkte om ni andra vet lite mera om den klockan?
 

Bilagor

  • 1000012452.jpg
    1000012452.jpg
    386.7 KB · Visningar: 4
  • 1000012453.jpg
    1000012453.jpg
    218.1 KB · Visningar: 4
  • 1000012454.jpg
    1000012454.jpg
    842.2 KB · Visningar: 2
  • 1000012456.jpg
    1000012456.jpg
    325.2 KB · Visningar: 3
Har nån information om denna klocka seiko jag fick via dödsboet för några månader sen, har själv 0 koll
Verkar vara nån miltärklocka som piloter hade om jag söker på den via goggle lens
Ser i princip helt ny ut!
Sökningen ledde mig också till auktionnet och fotona på den klockan som såldes där är exakt identisk med min klocka och den gick ju för en rätt fin peng
Kanske värt behålla den? :)
Tänkte om ni andra vet lite mera om den klockan?
Men kul, grattis. Jag är ingen expert på sådär "nya" klockor men visst är det en som gavs till Viggen-piloter?

Vad vet du om ägaren? Värd att behålla eller sälja, oavsett är det en fin klocka du fått tag i.
 
Men kul, grattis. Jag är ingen expert på sådär "nya" klockor men visst är det en som gavs till Viggen-piloter?

Vad vet du om ägaren? Värd att behålla eller sälja, oavsett är det en fin klocka du fått tag i.
Ja precis, nä har ingen aning om vem piloten är tyvärr, kan ju inte fråga han jag fick den heller ifrån via dödsboet hur han fick tag i den av en naturlig anledning 😉
Är ju ett bra tag sen också, trodde först det var en vanlig enkel seiko så den åkte i en låda och legat där en bra tid såg den igen när jag sökte nå annat och börja då kolla upp den😀 enda jag gjort satt i ett nytt batteri och den ser otroligt ny ut, inte en repa nånstans!, Armbandet ser också helt oanvänt ut, du vet hålen blir som nötta annars
Så nu får den vara i finrummet😀 inget jag kommer använda 😉
 
Tillbaka
Topp