Haha, vintage är den såklart inte men jag tyckte den passade in i sammanhanget.Då har vi liiiite olika definition på vintage.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha, vintage är den såklart inte men jag tyckte den passade in i sammanhanget.Då har vi liiiite olika definition på vintage.
Mycket bra! Vad får man lägga för en sån där egentligen?Brothers in arms.
Diplomatsvaret - mer i dag än i går, mindre i dag än i morgon. Jag har inte järnkoll, köpte min för knappt två år sedan, men typ 15-20? Går kanske att hitta billigare med tålamod, på rätt ställe, hos rätt säljare. De är normalt billigare än de äldre Lemaniorna.Mycket bra! Vad får man lägga för en sån där egentligen?
Som vanligt alltså Får börja göra efterforskningar, tack!Diplomatsvaret - mer i dag än i går, mindre i dag än i morgon. Jag har inte järnkoll, köpte min för knappt två år sedan, men typ 15-20? Går kanske att hitta billigare med tålamod, på rätt ställe, hos rätt säljare. De är normalt billigare än de äldre Lemaniorna.
Lite basic info: http://wornandwound.com/time-spec-1970s-british-military-asymmetrical-chronographs/, dock tre år gammal artikel så prisuppgiften kanske inte är helt aktuell.Som vanligt alltså Får börja göra efterforskningar, tack!
Comsubin är en Italiensk specialstyrka (attackdykare). Skulle tro att det är en DPW? Samma som Breitling Pluton tror jag?Är detta nån militär modell? Combusin. Ser nästan ut som en Breitling pluton?
Ja, jo men den stora frågan är ju om de är issued eller ej?Comsubin är en Italiensk specialstyrka (attackdykare). Skulle tro att det är en DPW? Samma som Breitling Pluton tror jag?
DPW var ej issued. Skickade ut postorderbroschyrer till anställda på förband och officiella organ typ ambulans, brandkår, sjöräddning mm.Ja, jo men den stora frågan är ju om de är issued eller ej?
Har förstått det som att logo klockorna såldes kommersiellt på PX osv. Alltså inte issued men militär koppling finns ju helt klart.Ja, jo men den stora frågan är ju om de är issued eller ej?
Inte mycket att hänga i julgran med andra ord? Inte för €500 iallafall?Har förstått det som att logo klockorna såldes kommersiellt på PX osv. Alltså inte issued men militär koppling finns ju helt klart.
DPW har även tillverkat issued klockor. Denna beställdes t ex av Marina Militare och användes nog av samma grodmän i La Spezia som lade logoklockan under julgranen.DPW var ej issued. Skickade ut postorderbroschyrer till anställda på förband och officiella organ typ ambulans, brandkår, sjöräddning mm.
Nej. Möjligen 150eur.Inte mycket att hänga i julgran med andra ord? Inte för €500 iallafall?
Tänkte på de där plutonerna...DPW har även tillverkat issued klockor. Denna beställdes t ex av Marina Militare och användes nog av samma grodmän i La Spezia som lade logoklockan under julgranen.
Ja är inte så roliga kanske men lite snygga i vissa fall.Tänkte på de där plutonerna...
Inte mycket att hänga i julgran med andra ord? Inte för €500 iallafall?
Jo. De svarta kan va lite coola men inte för fem papp rogart.Ja är inte så roliga kanske men lite snygga i vissa fall.
Fin Trippel!!Her er tre klokker benyttet av det norske Luftforsvaret. En Movado med in-house kaliber M95 fra 1950-tallet. Denne ble erstattet med kjente Heuer 1550 SG med kaliber Valjoux 230 på 1970-tallet. I 1979 kom quartz-verden til Luftforsvaret og man fikk Junghans 633.60 som erstattet Heuer.
Superfina! I den här tråden är även baksidorna intressantaHer er tre klokker benyttet av det norske Luftforsvaret. En Movado med in-house kaliber M95 fra 1950-tallet. Denne ble erstattet med kjente Heuer 1550 SG med kaliber Valjoux 230 på 1970-tallet. I 1979 kom quartz-verden til Luftforsvaret og man fikk Junghans 633.60 som erstattet Heuer.