• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om militära klockor.....

Sorry, men vilket trams! Varför ska du behöva be om ursäkt?
Till att börja med verkade ju alla surgubbar som reagerat redan haft klockan på sin lista, så det hade ju kvittat om du tipsade eller inte.
Sen så varför finns det tipstrådar om man nu inte ska få upplys sina forumkamrater om intressanta klockor, men som man kanske inte har möjlighet att köpa just nu? Eller det kanske bara ska PM:s runt till den innersta cirkeln?
Tipstrådar är i 99 fall av 100 till ondo då det endast hjälper säljaren, inte de som försöker smyga hem ett köp.

Tipstrådar är i 99 fall av 100 till ondo då det endast hjälper säljaren, inte de som försöker smyga hem ett köp.

Då kan man ju ta upp det med forumledningen om man tycker att det är olämpligt, istället för att få andra medlemmar att sluta posta tips med hjälp av sura miner. Tror förresten att det är lika svårt att smyga hem något från Tradera som från Kaplans/Bukowskis.

Sen kan man ju undra var den härliga KS-andan tog vägen i sammanhanget. Det borde väl vara bättre att någon på forumet klickar hem en spännande klocka än någon random tjomme. Och eftersom den absoluta majoriteten inte kan handla allt som kommer ut vid varje tillfälle, så är det väl toppen med ett tips...om inte annat så har man ju en ingång för ett eventuellt senare köp vid flipp.

Då kan man ju ta upp det med forumledningen om man tycker att det är olämpligt, istället för att få andra medlemmar att sluta posta tips med hjälp av sura miner. Tror förresten att det är lika svårt att smyga hem något från Tradera som från Kaplans/Bukowskis.

Sen kan man ju undra var den härliga KS-andan tog vägen i sammanhanget. Det borde väl vara bättre att någon på forumet klickar hem en spännande klocka än någon random tjomme. Och eftersom den absoluta majoriteten inte kan handla allt som kommer ut vid varje tillfälle, så är det väl toppen med ett tips...om inte annat så har man ju en ingång för ett eventuellt senare köp vid flipp.
Man kan tycka olika.

Skillnad på olämpligt och dumt. Är ju fastslaget att det var av välvilja. Är väl ingen som är sur? Är ju ett diskussionsforum trots allt. Du är givetvis välkommen att tycka det är en bra grej dessutom men räkna inte med att alla tycker som du :).

Skillnad på olämpligt och dumt. Är ju fastslaget att det var av välvilja. Är väl ingen som är sur? Är ju ett diskussionsforum trots allt. Du är givetvis välkommen att tycka det är en bra grej dessutom men räkna inte med att alla tycker som du :).

Har aldrig påstått att jag är ute efter någon form av enighet. Varför jag reagerade var att @Vintage92 skrev att han skulle sluta tipsa och då skrev jag hur jag ser på det. Sen vet jag inte riktigt i vilket scenario det skulle kunna vara med ont uppsåt någon tipsar om en klocka till salu.

Och återigen, om man tycker att det är så pass fel att man är tvungen att kommentera det till andra användare tycker jag nog att det är bättre att ta det med de som driver forumet. Att slänga ur sig att en forumkamrats tips antingen är olämpligt eller dumt....det är både olämpligt och dumt. Tipstrådar finns det massor av, om man tar anstöt så är det bara att Inte gå in och ta det av tipsen.

Har aldrig påstått att jag är ute efter någon form av enighet. Varför jag reagerade var att @Vintage92 skrev att han skulle sluta tipsa och då skrev jag hur jag ser på det. Sen vet jag inte riktigt i vilket scenario det skulle kunna vara med ont uppsåt någon tipsar om en klocka till salu.

Och återigen, om man tycker att det är så pass fel att man är tvungen att kommentera det till andra användare tycker jag nog att det är bättre att ta det med de som driver forumet. Att slänga ur sig att en forumkamrats tips antingen är olämpligt eller dumt....det är både olämpligt och dumt. Tipstrådar finns det massor av, om man tar anstöt så är det bara att Inte gå in och ta det av tipsen.
Men nu får du väl ändå ge dig? Självklart finns det två sidor av myntet, är det svårt för dig att förstå att folk kan förlora på att det tipsas om aktuella objekt? Varför ska man lipa till forumledningen? Det strider ju inte mot reglerna.

Men nu får du väl ändå ge dig? Självklart finns det två sidor av myntet, är det svårt för dig att förstå att folk kan förlora på att det tipsas om aktuella objekt? Varför ska man lipa till forumledningen? Det strider ju inte mot reglerna.

Jag har inte ett dugg svårt att förstå, men tack för omtanken. Är det svårt att förstå att det ibland kan vara folk som kan vinna på att det tipsas om aktuella objekt som man annars inte hade upptäckt? Den där andra sidan helt enkelt.

Exakt, precis min poäng. Så varför lipa till den som har tipsat så länge det inte är förbjudet?

Jag drar mig ur diskussionen nu då den egentligen är helt OT för tråden. Äger inga militärur så ska inte spamma sönder tråden.

Ja eller så diskuterar man i tråden. Är ju ett diskussionsforum trots allt. Läser du inte in lite väl mkt i kommentarerna nu? :D

Är det någon som vet något mer om de/den där?

Också intressant att inte visa en bild på kronorna, relativt intressant i sammanhanget...

http://www.kaplans.se/sv/auktioner/3093/vara/1281675

Kul att bilden på baksidan kom fram, och kul att klockan gick så högt som den gjorde, det hade jag inte väntat mig, då vet jag vad min kan vara värd i dagsläget:)

image1.JPG

Ursäkta suddiga bilden... en gammal repost, klockan är i bankfacket.
image2.JPG

http://www.kaplans.se/sv/auktioner/3093/vara/1281675

Kul att bilden på baksidan kom fram, och kul att klockan gick så högt som den gjorde, det hade jag inte väntat mig, då vet jag vad min kan vara värd i dagsläget:)

image1.JPG

Ursäkta suddiga bilden... en gammal repost, klockan är i bankfacket.
image2.JPG
Ser inte kronorna på kaplans exemplar väldigt hemmagjorda ut i jämförelse med din? Jag har noll koll på dessa ur, bara en iakttagelse jag gjorde :)

Jag har aldrig sett den typen av kronor förut och jag tror kanske att någon varit konstruktiv, men med militärur kan man aldrig vara säker.
Den stog ej på min lista i varje fall,dessvärre är min borta men var med i hodinkee under the loup för någon månad sedan för 6Euro som prisvärd.

enligt säljaren så är den inköpt till försvaret 1985-1986,stämmer det?
Är det någon som har koll på hur länge den nyttjades och vilket ur som blev dess ersättare?

Tillbaka
Topp