Om du gillar orginal?Den här behöver nya kläder, kom med tips.
www.cwcwatch.com/collections/cwc-nato-watch-straps
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Om du gillar orginal?Den här behöver nya kläder, kom med tips.
Jag är stor anhängare av CWCs egna. Snarlika Phoenix men håller sig mycket snyggare.Om du gillar orginal?
www.cwcwatch.com/collections/cwc-nato-watch-straps
Sugen är man men priset?Någon som är sugen på "Låne-ur 27"? https://www.ebay.co.uk/itm/ULTRARARE-SCUBAPRO-500-VINTAGE-DIVER-SUB-SVEDISH-OFFICER-NAVY-ATTACK-MILITARY/123103965616?_trkparms=aid=111001&algo=REC.SEED&ao=1&asc=20160727114228&meid=06f2fd6ebe4a4687935c8419711b42f0&pid=100290&rk=1&rkt=4&sd=123103965616&itm=123103965616&_trksid=p2060778.c100290.m3507
Denna dök upp i mitt flöde, såg att lite lume fallit från visarna osv.
Men är det en fantasi produkt eller är detta något som funnits i dom militära rullarna?
Allt gott
Mvh
M
Tror du att den kan ha varit "issued" eller en ren markan produkt?Såg den också.
Jag tippar på legit. Har funnits mängder med liknande.
Tycker tavlan ser dyr ut, emalj och radium. Perfekt!Tror du att den kan ha varit "issued" eller en ren markan produkt?
Nu såg jag att den dock var numrerad på baksidan osv.
Men tycker att tavlan ser så billig ut på något sätt...detta är endast en reflektion då jag aldrig ens sett en tidigare...kändes bara så
Ja vi får se vad han får för den
Utmärkt input för det är precis dom banorna jag aldrig slår in på tankemässigt.Tycker tavlan ser dyr ut, emalj och radium. Perfekt!
Nu kan jag inte dessa fickur men de dyker upp då och då. Skulle inte tro det finns förfalskade, inte värt det helt enkelt så de inte är speciellt dyra. Men emalj är ju fantastiskt då det inte åldras och har ett viss djup. Även superenkelt att rengöra/torka av så det blir som nytt. Negativa är att det kan spricka om man tappar uret eller liknande. Radium är ju kul för att det inte behöver laddas av solen, tillverkar sin egen energi!Utmärkt input för det är precis dom banorna jag aldrig slår in på tankemässigt.
Jag har fått sånt jäkla tunnelseende det sista att jag inte ser skogen för alla träden.
Mer vintage härdning som gäller
För radium och emalj borde man ju gå igång på
Tror du att den kan ha varit "issued" eller en ren markan produkt?
Nu såg jag att den dock var numrerad på baksidan osv.
Men tycker att tavlan ser så billig ut på något sätt...detta är endast en reflektion då jag aldrig ens sett en tidigare...kändes bara så
Ja vi får se vad han får för den
wow!varför inte skapa en låååång tråd om militära klockor????!!!!
I Svea rike finns det "TVÅ" klockor med Militär utgångspunkt som satt prägel i klockvärlden.
Jag har klockkompisar världen över och det är två klockor som väcker respekt
hos dessa experter....
Föga oväntat kommer urverken från LEMANIA...
Så varför inte visa era militära lemanior med militär utgångspunkt här och nu!
Lovar att delge mina ringa kunskaper om dessa ur framgent på detta eminenta forum
Här är mitt militära bidrag, nu vill jag se era
P:S alla militära ur är välkommna dvs även ickeSvenska....
/Henrik
IntressantIntressant tråd för en nykomling på det här forumet!
Kan någon berätta mer om dessa Lemania-klockor? Användes de enbart från ca 1970 och framåt av flygvapnet?
Hur ser det ut med militärklockor i Sverige idag? Är det bara flygvapnet som har det behovet eller används de också inom dykning etc?
Hehe snacka om att varningsklockorna går av. Bedömer sannolikheten till att den där är militär till under 10%Någon som är sugen på "Låne-ur 27"? https://www.ebay.co.uk/itm/ULTRARARE-SCUBAPRO-500-VINTAGE-DIVER-SUB-SVEDISH-OFFICER-NAVY-ATTACK-MILITARY/123103965616?_trkparms=aid=111001&algo=REC.SEED&ao=1&asc=20160727114228&meid=06f2fd6ebe4a4687935c8419711b42f0&pid=100290&rk=1&rkt=4&sd=123103965616&itm=123103965616&_trksid=p2060778.c100290.m3507
Phoenix tillverkar CWCs Natos.Jag är stor anhängare av CWCs egna. Snarlika Phoenix men håller sig mycket snyggare.
Vad är det för fel på klockan då?Hehe snacka om att varningsklockorna går av. Bedömer sannolikheten till att den där är militär till under 10%
Ja vart börjar man..Italiensk säljare, sinnessjukt pris, obekräftad märkning som dessutom har annat typsnitt än annat obekräftat "Låne-ur". Marknadsförs med bild på Norsk jägare, har också för mig att jag hört den "fantastiska historien" om ubåten som gått på grund en gång förrut . Synd att rista i en förövrigt fin klocka.Vad är det för fel på klockan då?
Fel typsnitt är lite jobbigt. Bara nr 22 som också dykt upp?Ja vart börjar man..Italiensk säljare, sinnessjukt pris, obekräftad märkning som dessutom har annat typsnitt än annat obekräftat "Låne-ur". Marknadsförs med bild på Norsk jägare, har också för mig att jag hört den "fantastiska historien" om ubåten som gått på grund en gång förrut . Synd att rista i en förövrigt fin klocka.
Mig veterligen finns bara 22 och nu 27. Att de har exakt samma historia är ju också hyfsat besvärande. 22an är ju lite lagom mystisk och spännande men 27an känns bara fejk rätt upp o ned..Fel typsnitt är lite jobbigt. Bara nr 22 som också dykt upp?
Får skaffa en ATP så har du ju täckt av britternas flotta, armé och flygvapen?oj, jag har ju nästan en samling!
1943 USAF, 1940 RAF, 1940 Royal Navy, på hyggligt korrekta band också!
Skön trippel!oj, jag har ju nästan en samling!
1943 USAF, 1940 RAF, 1939ish Royal Navy, på hyggligt korrekta band också!
Satan vad trevlig!Royal Navy Lemania 818 Ni kanske känner igen den...
Tack @Oscar900218 Föll direkt för den första gången jag såg den för drygt ett år sedan, fick ett erbjudande att köpa den för två veckor sedan som jag inte kunde tacka nej till!Satan vad trevlig!
Fin denRoyal Navy Lemania 818 Ni kanske känner igen den...
Förstår att du inte kunde säga nej till den . De är rätt ovanliga va?Tack @Oscar900218 Föll direkt för den första gången jag såg den för drygt ett år sedan, fick ett erbjudande att köpa den för två veckor sedan som jag inte kunde tacka nej till!