• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om militära klockor.....

mannis

Cartier
Det är ingen okunskap.
Jag har ingen historia, fick hem den idag. Kunskapen har gått förlorad med åren, tidigare brukare är död sedan länge och tidigare ägare har bara indicier att gå på.
Det jag tror att jag vet :)är att klockan är från 1971
Samt att den som brukade klockan bodde och verkade trakterna kring Malmö, och i Malmö har ju en hel del militär historia bakom sig... vet inte hur långt man kan komma i forskning , men jag skall försöka. Tips mottages tacksamt.
Klockan har legat orörd i en byrålåda de senaste 25 åren.
Spännande! Hoppas någon här har svar:)
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
IMG_20180322_190901_447.jpg
 

fc2

Rolex
Mäktigt!
Men kan inte låta bli att fundera på hur många som är oärliga när det ligger ett mindre lands BNP på bordet...

Mycket pengar är det. Lustigt att MilSub och Comex var de vanliga klockorna medan de billigare uren lyste med sin frånvaro (ja jag vet att det är Rolexforum som dragit ihop träffen, men ändå). Notera en fin Glycine Airman, en PloProf som chefade bland alla Rolex och ett antal issued Speedmaster 2998: a. Jag såg dock ingen Viggen, och väldigt få Lemania överlag.
 

Teletomte

Rolex
2-Faktor
Mycket pengar är det. Lustigt att MilSub och Comex var de vanliga klockorna medan de billigare uren lyste med sin frånvaro (ja jag vet att det är Rolexforum som dragit ihop träffen, men ändå). Notera en fin Glycine Airman, en PloProf som chefade bland alla Rolex och ett antal issued Speedmaster 2998: a. Jag såg dock ingen Viggen, och väldigt få Lemania överlag.
Fast 5st twinpushers är ju rätt fräckt:)
 
Topp