• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om militära klockor.....

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Tillhör den militära administrationen
IMG_20180919_075353_098.jpg
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Det är märkligt vad det finns mycket att nörda in på! Jag bytte till mig den här krigaren av @Seikosthlm (klockan ovan var en del av traden:)). Det är något speciellt när det historiska perspektivet gör sig påmind. "Dirty Dozen", Visst går man på myten. Det händer något när man har en historisk klocka på leden! Det är väldig få nya klockor som kan ge den känslan. Kul att det tre sista siffrorna i serienumret stämmer med numret på ena bandhornet. Tackar @Seikosthlm för affären! Några bilder!

DSCF4049.JPG
fullsizeoutput_44f.jpeg
 

jakebarnes

Cartier
Sneglat på denna budget-klocka (600kr) ett tag och slog till. Men hade läst på dåligt. Visst är den snygg, men boetten är helt i plast
Känns... plastigt.
5BB17DD3-5A54-4DE0-B9EC-9BE1706DC6EE.jpeg
 

jakebarnes

Cartier
Ball. Förstår inte vad den gör i denna tråd dock?

Edit: eller den är kanske issued?

Edit två: är den ens vintage? :D
Klockan är, i mina ögon, åtminstone ett försök att vara ett militärur, eller i alla fall efterlikna Timex tidigare militära modeller.
Det behöver väl inte vara vintage eller för den delen issued för att platsa i tråden?
Eller?
I så fall ber jag om ursäkt.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Klockan är, i mina ögon, åtminstone ett försök att vara ett militärur, eller i alla fall efterlikna Timex tidigare militära modeller.
Det behöver väl inte vara vintage eller för den delen issued för att platsa i tråden?
Eller?
I så fall ber jag om ursäkt.

En icke issued klocka är ju aldrig militär, militärinspirerad kanske, men inte militär. Sen hänger du ju i vintageavdelningen. :)
 
Topp