• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om MR-G - Värt det?

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Funderar på att kanske göra mitt livs sämsta affär. Har länge varit sugen på en MR-G men det som hindrat mig har varit priset. Ju längre tiden gått dock så har tröskeln blivit lägre och lägre och min hjärna är nu inte långt ifrån att acceptera att betala +30K för en G-Shock.

Är det någon här som har en MR-G? Är du nöjd? Berätta varför! Vet någon något om servicekostnader? Har varit i kontakt med AD's och alla svarar samma sak "har inte skickat iväg någon än".

Är detta ett helt idiotiskt påhitt av mig så stoppa mig gärna med bra argument!

Det är denna jag funderar på, ref. MRG-G1000DC-1A.
1
 

Facegravy

Panerai
2-Faktor
Funderar på att kanske göra mitt livs sämsta affär. Har länge varit sugen på en MR-G men det som hindrat mig har varit priset. Ju längre tiden gått dock så har tröskeln blivit lägre och lägre och min hjärna är nu inte långt ifrån att acceptera att betala +30K för en G-Shock.

Är det någon här som har en MR-G? Är du nöjd? Berätta varför! Vet någon något om servicekostnader? Har varit i kontakt med AD's och alla svarar samma sak "har inte skickat iväg någon än".

Är detta ett helt idiotiskt påhitt av mig så stoppa mig gärna med bra argument!

Det är denna jag funderar på, ref. MRG-G1000DC-1A.
1

Som min gode vän brukar säga, kööööööp!
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Som min gode vän brukar säga, kööööööp!

Jo brukar ju i regel göra det men när man ska göra sitt livs sämsta affär så måste man få tveka lite.

De där behöver väl inte service? :D
@john b har varit nöjd med sin länge så han har nog bra input.

Vore ju fantastiskt om det var så, alternativt att dom hade haft livstidsgaranti. Då hade man ju inte behövt fundera. Ser fram emot att höra vad john har att säga!
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Har du behållit någon ny klocka så länge att service varit nödvändig?
Utan att vara egentligt insatt undrar jag om det finns någon rationell anledning att slanta de pengarna för en G-shock. Gör det verkligen det?
 

john b

Rolex
Funderar på att kanske göra mitt livs sämsta affär. Har länge varit sugen på en MR-G men det som hindrat mig har varit priset. Ju längre tiden gått dock så har tröskeln blivit lägre och lägre och min hjärna är nu inte långt ifrån att acceptera att betala +30K för en G-Shock.

Är det någon här som har en MR-G? Är du nöjd? Berätta varför! Vet någon något om servicekostnader? Har varit i kontakt med AD's och alla svarar samma sak "har inte skickat iväg någon än".

Är detta ett helt idiotiskt påhitt av mig så stoppa mig gärna med bra argument!

Det är denna jag funderar på, ref. MRG-G1000DC-1A.
1

Ser ut som min ju! Grym klocka!
Rekommenderas starkt. Klasskillnad på den och allt annat. Har haft ett gäng G men det är denna som blivit kvar
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Har du behållit någon ny klocka så länge att service varit nödvändig?
Utan att vara egentligt insatt undrar jag om det finns någon rationell anledning att slanta de pengarna för en G-shock. Gör det verkligen det?

O ja, servat många klockor.

Nej klocka finns ju i mobilen ;) Ska man tänka så kan man lätt sålla bort alldeles för många roliga klockor.

När man har testat alla andra g-shocks är den väl oundviklig?

Lite så jag också resonerar. Det är fan läge nu.
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Fantastisk klocka! Mycket fin finish och robust som en stridsvagn. En kul resekamrat med GPS-synk som håller reda på var du är och ställer in rätt tid oavsett tidszon.
MRG G1000_HG-9A.jpg
Jag har haft tre stycken, alla har fungerat perfekt. Nu har jag bara en kvar, en Hammertone (jubileumsvarianten). Bilden är på den. Jag har köpt mina på Klockmaster Globen.
- Nackdelen är mycket dåligt andrahandsvärde (här i Sverige i alla fall).
 
Senast ändrad:

Writer136

Panerai
Fantastisk klocka! Mycket fin finish och robust som en stridsvagn. En kul resekamrat med GPS-synk som håller reda på var du är och ställer in rätt tid oavsett tidszon.
MRG G1000_HG-9A.jpg
Jag har haft tre stycken, alla har fungerat perfekt. Nu har jag bara en kvar, en Hammertone (jubileumsvarianten). Bilden är på den.
- Nackdelen är mycket dåligt andrahandsvärde (här i Sverige i alla fall).

Den där är ju sinnessjukt ball. Får du många kommentarer om den?
 

frere

Audemars
2-Faktor
Fantastisk klocka! Mycket fin finish och robust som en stridsvagn. En kul resekamrat med GPS-synk som håller reda på var du är och ställer in rätt tid oavsett tidszon.
MRG G1000_HG-9A.jpg
Jag har haft tre stycken, alla har fungerat perfekt. Nu har jag bara en kvar, en Hammertone (jubileumsvarianten). Bilden är på den. Jag har köpt mina på Klockmaster Globen.
- Nackdelen är mycket dåligt andrahandsvärde (här i Sverige i alla fall).
Sjukt cool, fulsnyggare blir det inte. Kul att se!
 
Topp