En bildjämförelse av MRG-G2000R (vänster) och den limiterade MRG-G2000RJ *Jyuryoko Maru” versionen,
Skiljer sig även bandet lite sinsemellan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En bildjämförelse av MRG-G2000R (vänster) och den limiterade MRG-G2000RJ *Jyuryoko Maru” versionen,
Ja, svart och mörkblått, ursäkta fotokvaliten.Skiljer sig även bandet lite sinsemellan?
Ja, svart och mörkblått, ursäkta fotokvaliten.
Först av allt vill jag säga att jag diggar dina tunnelbanebilder !Ja, svart och mörkblått, ursäkta fotokvaliten.
Det stör mig lite men jag kan just nu iaf inte utse en favorit...Ok, såg bilden på mobilen förut och nu med datorn och ser det tydligare.
Vilken är din favorit då?
Tack, ja de bilderna har blivit lite av ett signum antar jag och det är skrämmande hur många det har blivit. Inte så många denna vecka dock pga sjukdom.Först av allt vill jag säga att jag diggar dina tunnelbanebilder !
För det andra: Vet du hur lång 'förväntad' livstid det räknas med att solcellsdriften har ?
Eftersom det är en mycket dyr klocka så vill man ju att den ska hänga med längeTack, ja de bilderna har blivit lite av ett signum antar jag och det är skrämmande hur många det har blivit. Inte så många denna vecka dock pga sjukdom.
Jag har aldrig läst om någon soldriven G som gett upp pga den anledningen men det betyder ju inte att det inte har hänt, inget som håller mig vaken om nätterna iaf. Kanske vet @Fujoor mer om detta och kan bistå?
Ingen vet väl tror jag, utöver vissa batcher som inte fungerar bra och enstaka modell som kanske legat döda för länge så har väl knappt nån modell slutat fungera och ta laddning. Dom första modellerna , Raysman, är väl snart 20 år gamla och håller fortfarande. Har själv en en 11 år gammal solar Square som funkar fortfarande.Tack, ja de bilderna har blivit lite av ett signum antar jag och det är skrämmande hur många det har blivit. Inte så många denna vecka dock pga sjukdom.
Jag har aldrig läst om någon soldriven G som gett upp pga den anledningen men det betyder ju inte att det inte har hänt, inget som håller mig vaken om nätterna iaf. Kanske vet @Fujoor mer om detta och kan bistå?
Tackar tackarIngen vet väl tror jag, utöver vissa batcher som inte fungerar bra och enstaka modell som kanske legat döda för länge så har väl knappt nån modell slutat fungera och ta laddning. Dom första modellerna , Raysman, är väl snart 20 år gamla och håller fortfarande. Har själv en en 11 år gammal solar Square som funkar fortfarande.
Det där var ju riktigt smart!En detalj som sällan nämns (eller syns) är det länklås som MRG-G1000 serien är utrustade men. Alla modeller i denna serie kommer på en titanlänk (alla MRG boetter är titan) och utöver det traditionella ”tvåknappslåset” som förekommer på många andra länklås så har det ytterligare en låsmekanism för att förhindra att låset öppnas av misstag.
Olåst:
Låst:
Absolut. Hade gärna sett det på alla metal squares också, lite synd att de snålade in på det. Finns inte heller på det lite kortare låset till ”dura soft fluoro”/gummi bandet på MRG-G2000R och MRG-G2000RJ modellerna.Det där var ju riktigt smart!
Det verkar vara de 'små' detaljerna som gör det, likaså som hos en viss biltillverkare. Jag gillar detEn detalj som sällan nämns (eller syns) är det länklås som MRG-G1000 serien är utrustade men. Alla modeller i denna serie kommer på en titanlänk (alla MRG boetter är titan) och utöver det traditionella ”tvåknappslåset” som förekommer på många andra länklås så har det ytterligare en låsmekanism för att förhindra att låset öppnas av misstag.
Olåst:
Låst:
Vad MRG står för är något som jag sett debatteras ett antal gånger på olika forum. En teori som framförts är att det står för ”Majestic Realistic G-Shock” vilket för mig iaf känns som en lite udda akronym minst sagt men nu verkar det som att det kan stämma. Andra versioner som tex ”Majestic Royal G-Shock” eller helt enkelt ”Mister G-Shock” är också vanligt förekommande teorier. Jag fick nyligen av @hammersmahed (stort tack igen!) ett mycket bra magasin om G-Shock, Brand Documentary Magazine B, issue 77 som avhandlar just G-Shock ur många aspekter: http://magazine-b.com/en/g-shock/
Rekommenderas varmt för alla G-Shock intresserade!
Där finns denna bild i en artikel om MRG kollektionen,
Mtp hur väl uppbygda alla artiklar är och att det bygger på intervjuer/dialoger med Casio/G-Shock produktledning och designers så tror jag nu att fakta i målet har presenterats en gång för alla.
Grymt snygg. Får hoppas att det kommer en billigare gsteel dito i samma färg kombo
Sjukt fin!
Japp, som övriga MRG-G2000 mpdeller så har den olikfärgad lume på index & visare.Härlig paketöppning!
Grymt fräsch. Är det lume på timmarkeringarna?
Japp, som övriga MRG-G2000 mpdeller så har den olikfärgad lume på index & visare.
Riktigt schysst!!
Kan inte neka en sån välljudande begäran så här är en till,