• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om MR-G - Värt det?

Jockinho

Patek
2-Faktor
Inte jättemycket.
3633C9B0-CB6B-45DA-BB4E-67E1897B2689.jpeg
50720734-C9A4-4BD9-A761-2DC35E25EC18.jpeg
309094E7-DCD7-4769-91EA-52CB4A06CF17.jpeg
BB08A466-66C4-48E0-AAC2-4BDC1473809B.jpeg
F7C630BF-CDE6-483F-8960-4B22613D19F6.jpeg
72B6578C-0058-4902-BC92-7E2C0301FF41.jpeg
57036C6F-3EB1-4376-9DC4-DDC097137DC1.jpeg

Härliga materialval! Riktigt bra :)
 

Ekberget

Cartier
Känns dock lite som att det räfflade bandet blir en smuts/damm-magnet.

Har en g-steel med liknande band. Jag jobbar i byggbranchen med min så den drar åt sig skit såklart. Men när jag burit den annars upplever jag inte att smuts söker sig till bandet. Alla små hörn o vrår däremot. Inte helt lätta o rengöra... jag må ha en mildare typ av ocd än merparten av forumets medlemmar så jag kanske inte är rätt snubbe o uttala mig ändå. Glöm allt jag sagt!
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Jag ska få hem en beggad mr-g till veckan. Den har legat oanvänd i stort sett hela tiden sen den köptes 2016 och nu har jag lyckats komma överens med ägaren om att få köpa den. Ett problem är att den inte går igång när man försöker ladda den med solljus Jag tänker mig att problemet torde lösas av ett nytt batteri eller vad som nu sitter där. Är det en kondning, en kapacitator, ett batteri, någon som vet?
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Jag ska få hem en beggad mr-g till veckan. Den har legat oanvänd i stort sett hela tiden sen den köptes 2016 och nu har jag lyckats komma överens med ägaren om att få köpa den. Ett problem är att den inte går igång när man försöker ladda den med solljus Jag tänker mig att problemet torde lösas av ett nytt batteri eller vad som nu sitter där. Är det en kondning, en kapacitator, ett batteri, någon som vet?
Räcker nog med ett par dagar under riktigt starkt solljus.
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Nu har min "nya" Mr. G landat! Ska prova att ladda den under en stark lampa och be en bön om att den vaknar så småningom... Har dock ytterligare ett problem - länken är för kort och länkbitarna som togs bort kastades av säljaren tillsammans med lådan. Jag vet, irriterande men inget jag kan göra åt. Vet någon om det går att få tag på länkbitar till denna? Tror att jag behöver minst två. Tips, någon?
20190217_140531.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nu har min "nya" Mr. G landat! Ska prova att ladda den under en stark lampa och be en bön om att den vaknar så småningom... Har dock ytterligare ett problem - länken är för kort och länkbitarna som togs bort kastades av säljaren tillsammans med lådan. Jag vet, irriterande men inget jag kan göra åt. Vet någon om det går att få tag på länkbitar till denna? Tror att jag behöver minst två. Tips, någon?
20190217_140531.jpg
Frågat Globen?
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Topp