• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Musse Piggklockor (inkl övriga tecknade figurer)

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Tjena KS!

Det är möjligtvis ingen som sett denna eller ett liknande ur någon gång någonstans?
Varje gång jag bär den får jag massvis med frågor men har tyvärr ingen bakgrund alls!
Klockan är automat, drar upp väldigt fint och har flytande sekunder men i övrigt saknas alla former av ledtrådar över vad det kan vara för tillverkare etc :)
0314dae6-1a29-4635-8f85-de077eb4dffa.jpg
Hej! Kul 🤩!!
vad står det på baklocket? Är det inte en ingersol?
 

ScubaKing

Audemars
Blinking mickey är kul, har lite bevakning på dom! Gillarn skarpt!

Finns en tillverkare "Gerald Genta" som gjorde rätt fina klockor med Musse Pigg och Kalle Anka motiv. Jag har ägt en tidigare. Kolla in dem, kvalitativa klockor enligt mig. Flera i serien med automatiska verk med en eller flera komplikationer. Serien heter Retro Disney By Gerald Genta. Modellerna nedan har funktionen "Jump Hour" som är lite rolig med.

6864a26c72c6e4eea0886f0fe3fbb0bf.jpg

_MG_9940 (554x648).jpg
 
Senast ändrad:

SHM

Breitling
Finns det någon bra sammanställning där man kan läsa mer om Musse Pigg-klockor? Försöker förstå spacet och vad det finns för olika klockor därute.
 
Topp