• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Musse Piggklockor (inkl övriga tecknade figurer)

Även denna från Undone är så cool....:woot:

slider_bunny_03 (1).jpg

slider_bunny_01.jpg

Otroligt cool klocka. Länge varit sugen på en av deras klockor. Hur är kvaliten? Även varit sugen på denna
Jag har en Undone sedan tidigare men den används ytterst sällan av olika anledningar.
Kan inte säga nåt om kvaliteten över tid, men finish är helt ok. Jag är inget fan av glasbaksida och retar mig över att ringen lätt byter läge. Men att se Karl-Alfred peka ut tiden överväger nackdelarna!

Robert Langdon i Dan Browns böcker bär en Musse Pigg-klocka:
48886-1532336916.jpg

Det stämmer! I boken är klockan från 1974. Langdon, som är född 1964, får den på sin 10-årsdag. Tror inte det framgår någonstans vilket märke det är och det var ett antal klocktillverkare som hade Musse-klockor i början av 70-talet. I filmen har de iallafall valt en så kallad "Pie Eye" från Bradley, som var populära då. För den överintresserade finns mer om denna ref här: https://www.mickeymousewatches.co.uk/Bradley_List.html

Vet inte vad som har hänt, men kan tyvärr inte ladda upp bilder från laptopen sedan ett par dagar så någon hugad får gärna posta en bild på stället/klockan så att den inte försvinner efter avslutad auktion 🐀

Tjena KS!

Det är möjligtvis ingen som sett denna eller ett liknande ur någon gång någonstans?
Varje gång jag bär den får jag massvis med frågor men har tyvärr ingen bakgrund alls!
Klockan är automat, drar upp väldigt fint och har flytande sekunder men i övrigt saknas alla former av ledtrådar över vad det kan vara för tillverkare etc :)
0314dae6-1a29-4635-8f85-de077eb4dffa.jpg

Tillbaka
Topp