• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Padel (Padeltennis)

Klockers

Cartier
Bokar ni alla via matchi? vad har hänt egentligen? förr kunde man iaf hitta någon rimlig tid i veckan kvällstid men nu är det fullbokat överallt varenda dag...
 

joca

Patek
2-Faktor
Man får vara ute i god tid alternativt känna dom i hallarna som då kan vara schyssta och boka in tider längre fram än 2 veckor :D
 

DonnieK

Omega
GBG padel!
Gör ett försök här då ingen har nappat på andra kanaler.
Har en bana bokad ikväll (söndag) kl.19:30-21:00 i Mölnlycke, bara jag kvar så söker tre spelare, nybörjare/medel spelar ingen roll, bara vi får spela.
Själv är jag väl medel minus om man skulle försöka rangordna sig själv...

Lyckas vi få ihop ett gäng?
 

DonnieK

Omega
GBG padel!
Gör ett försök här då ingen har nappat på andra kanaler.
Har en bana bokad ikväll (söndag) kl.19:30-21:00 i Mölnlycke, bara jag kvar så söker tre spelare, nybörjare/medel spelar ingen roll, bara vi får spela.
Själv är jag väl medel minus om man skulle försöka rangordna sig själv...

Lyckas vi få ihop ett gäng?

Får bli en familjepadel...
 

joca

Patek
2-Faktor
Grusskor fungerar kanon, har haft det tidigare och använder det ibland på underlag med mycket grus.
Däremot upplever jag att det är "för bra" grepp på banor "utan" grus..
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Någon som har spelat Wilson carbon force pro? Köpte ett sådant idag då jag läst ett par bra tester på det. Verkar vara ganska lättspelat och kontroll-orienterat men ändå ett rack som håller för rätt hög nivå. Har ännu inte provat men det känns som det har en grymt skön bolltröff/känsla. Omdömen någon?
 

joca

Patek
2-Faktor
Någon som har spelat Wilson carbon force pro? Köpte ett sådant idag då jag läst ett par bra tester på det. Verkar vara ganska lättspelat och kontroll-orienterat men ändå ett rack som håller för rätt hög nivå. Har ännu inte provat men det känns som det har en grymt skön bolltröff/känsla. Omdömen någon?
Har provat. Absolut, ok fart och ok kontroll. Dropp-format vilket ska göra att både kontroll och fart är bra och relativt stor sweetspot.
Tycker dock det finns bättre alternativ men racket är väldigt individuellt. Hade dock rekommenderat folk att prova t.ex. ML10, Vertex ctrl innan Wilson Carbon force pro så jag tycker t.ex. både fart och kontroll är bättre i dom :)
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Har provat. Absolut, ok fart och ok kontroll. Dropp-format vilket ska göra att både kontroll och fart är bra och relativt stor sweetspot.
Tycker dock det finns bättre alternativ men racket är väldigt individuellt. Hade dock rekommenderat folk att prova t.ex. ML10, Vertex ctrl innan Wilson Carbon force pro så jag tycker t.ex. både fart och kontroll är bättre i dom :)
Tack! Nox ml10 finns ju så många varianter av så man blir snurrig.... Men annars verkar dom fina. Får sa hur jag trivs med Wilsonracket. Fick det för 1600 vilket känns som ett bra pris iaf!
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Jag fick provspela nästa års modeller av Bullpadels rack, måste säga att det var riktigt trevliga många va dem, har spelat med Bullpadel nästan uteslutande i några år nu och Vertex Control är en av mina absoluta favoriter, även Hack:et var väldigt bra, någon annan som fått testa dem?

Är det någon som testat Stigas rack?
 

joca

Patek
2-Faktor
Jag fick provspela nästa års modeller av Bullpadels rack, måste säga att det var riktigt trevliga många va dem, har spelat med Bullpadel nästan uteslutande i några år nu och Vertex Control är en av mina absoluta favoriter, även Hack:et var väldigt bra, någon annan som fått testa dem?

Är det någon som testat Stigas rack?
Provat förutom nya hack. Hur är det nu när det är runt?
Spelade ocksp med vertex-19 länge som jag höll högt men har nu gått över till nox wpt tempo som känns mycket trevligt :)
 

Skyllintepahugo

Omega
2-Faktor
Jag fick provspela nästa års modeller av Bullpadels rack, måste säga att det var riktigt trevliga många va dem, har spelat med Bullpadel nästan uteslutande i några år nu och Vertex Control är en av mina absoluta favoriter, även Hack:et var väldigt bra, någon annan som fått testa dem?

Är det någon som testat Stigas rack?

Hur var nya Vertex upplagan?
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Provat förutom nya hack. Hur är det nu när det är runt?
Spelade ocksp med vertex-19 länge som jag höll högt men har nu gått över till nox wpt tempo som känns mycket trevligt :)

Hur var nya Vertex upplagan?

För mig som gillar dropformen mer än diamant så var det en klar förbättring, gillade inte förra årets Hack men denna tyckte jag var skön!
Angående vertex så tyckte jag inte den var något speciellt, men jag har aldrig gillat vertex heller :)

Dock kommer det med en annan variant av Vertex i avantline som var ganska trevlig för pengen, tror den kommer ligga på ca 2K.

För övrig kommer de höja priserna på proline om jag inte hörde fel och racken där kommer ligga på typ 3.6K~ish
 

par

Patek
2-Faktor
Spelat uteslutande med Bullpadel vertex 02 sista året. Blev nytt rack idag mest för att testa på kul. Kändes oavsett väldigt trevligt

5EC562BC-1735-4802-807D-DF3BF86588BA.jpeg

Varlion Avant carbon limited black något något :)
 

Lindrothh

Cartier
Någon som tagit kurser hos tränare och tycker att det verkligen, verkligen lyft ens kapacitet? Är i ett stadie där man håller relativ nivå när man lirar med kompisarna men knappt utvecklas från gång till gång som man gjorde i början så lite sugen på att testa PT-session.
 

joca

Patek
2-Faktor
Någon som tagit kurser hos tränare och tycker att det verkligen, verkligen lyft ens kapacitet? Är i ett stadie där man håller relativ nivå när man lirar med kompisarna men knappt utvecklas från gång till gång som man gjorde i början så lite sugen på att testa PT-session.
Sjukt givande..!
Spelat både i Sverige och utomlands med tränare. Finns du i Stockholm rekommenderar jag Carlos på padel soul som håller till i spånga!
 

Lindrothh

Cartier
Sjukt givande..!
Spelat både i Sverige och utomlands med tränare. Finns du i Stockholm rekommenderar jag Carlos på padel soul som håller till i spånga!
Dessvärre i Smålands skogar, men hittat en tränare som kan ge riktigt bra priser till en sistaårs gymnasieelev så får nog testa det då!
Tack för tipset ändå!
 

huggix

Omega
Sjukt givande..!
Spelat både i Sverige och utomlands med tränare. Finns du i Stockholm rekommenderar jag Carlos på padel soul som håller till i spånga!
Kan bara instämma! Jag gör det en gång per vecka, det har verkligen hjälpt och utvecklat mitt spel :) Vi går igenom mycket hur man ska tänka, vilka slag när, var ska jag stå/ röra mig etc.
 
Topp