Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sent svar, men sjukt tråkigt att Breitling lämnat alla dessa tekniska flygarklockor bakom sig...Och på tal om flybacks har vi den gamle räven som var och är en ypperlig pilotklocka, så pass modern att du kan synka den med telefon/ipad app under flighter för att ha koll på både det ena och det andra![]()
Ja, jag kan hålla med. Aerospacen är i full ombyggnad, och lär tyvärr inte bli igenkännbar så som vi minns den. Även om det var exospacen på bild, så är de bara aerospacen som så något lever kvar idag.Sent svar, men sjukt tråkigt att Breitling lämnat alla dessa tekniska flygarklockor bakom sig...
Och Emergencyn som är stor som ett hyreshusJa, jag kan hålla med. Aerospacen är i full ombyggnad, och lär tyvärr inte bli igenkännbar så som vi minns den. Även om det var exospacen på bild, så är de bara aerospacen som så något lever kvar idag.
Ja, E2 är hiskelig. Har du provat den på armen?Och Emergencyn som är stor som ett hyreshus
Ja. Om du tar ett tetra gräddfil och tejpar runt handleden är man nära känslan...Ja, E2 är hiskelig. Har du provat den på armen?
De där är inte bara ”äkta vara”! De är också sjukt fina! Har en Sinn 158, men det blir ändå inte samma grej.finns många märken som kallar sina modeller "pilot klockor" nyutgåvor och reproduktioner men hur många har egentligen används av riktiga piloter ?
![]()
Jag har faktiskt nuddat vid tanken att byta min 116900 till nya 126900...Mot skyarna!
Detta är min absoluta favoritklocka. Föredrar t.o.m. designen på denna över nya 126900. På jakt efter gummi och bunt till den just nu.
En annan flygare jag är lite småsugen på just nu är nya oris kermit. Eller möjligen navitimer.
![]()
Vad jag främst gillar mer med den äldre modellen är indexen i vitguld som skiftar i färg och ger lite bling som är trevligt att titta på. Sen är jag inget fan av kronskydd på en pilotklocka. Lume är inte så viktigt för mig och jag stör mig själv inte på "femman", tycker snarare det är en trevlig egenhet. Gillar även looken på den äldre modellens case. Den nyare uppfattar jag som mer kantig och sportig medan den äldre är lite mer elegant.Jag har faktiskt nuddat vid tanken att byta min 116900 till nya 126900...![]()
Jo, just kronskydden är lite knepiga, på en pilot ska väl kronan vara ännu lättare att greppa än på en vanlig klocka?Vad jag främst gillar mer med den äldre modellen är indexen i vitguld som skiftar i färg och ger lite bling som är trevligt att titta på. Sen är jag inget fan av kronskydd på en pilotklocka. Lume är inte så viktigt för mig och jag stör mig själv inte på "femman", tycker snarare det är en trevlig egenhet. Gillar även looken på den äldre modellens case. Den nyare uppfattar jag som mer kantig och sportig medan den äldre är lite mer elegant.
Bättre med 126900 är dock ett uppgraderat urverk och spänne.
Man kan riktigt se hur tight länken är på IWC, mitt favvomärke![]()
Hade varit trevligt med nya Mark XX och en 126900, men ibland får man bara nöja sej med det man har...![]()
Fast gummi med folding clasp är en kanonkombo!![]()
Ett grovt läderband med stora blanka nitar är väl lite typiskt för en flieger, Rubber B inte så mycket...![]()
Underbar klocka med en fantastisk historia. Jag var väldit sugen på den modellen när den kom på 80 talet och blev överlycklig när jag hittade en begagnad för några år sedan. Många har inte klart för sig alla "lustiga" sifror men de är till för att bestämma log och lat, helt designad av mr Lindberg himself. Var rädd om den där.Har blivit oväntat förtjust i en tidig Pilotklocka. Longines Hour Angle ”Charles Lindbergh”.
Originalet var 47,5 mm, denna jubileumsmodell från 1987 är lättburen med sina 38 mm.
![]()
Kul! En till TT. Gillar den varma tonen i tavlan. Det står stål och 18 k i broschyren jag har. Men inte kan väl bezel och kronan vara solid 18 k?Underbar klocka med en fantastisk historia. Jag var väldit sugen på den modellen när den kom på 80 talet och blev överlycklig när jag hittade en begagnad för några år sedan. Många har inte klart för sig alla "lustiga" sifror men de är till för att bestämma log och lat, helt designad av mr Lindberg himself. Var rädd om den där.
![]()
Jo tänk för att det kan vara såKul! En till TT. Gillar den varma tonen i tavlan. Det står stål och 18 k i broschyren jag har. Men inte kan väl bezel och kronan vara solid 18 k?
Haha nu har jag detNågon här som burit/fått klämma på en Hanhart 417 es 1954 dvs 39mm-modellen förresten?