Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Min kanske säljs, den är dessutom nyservadOh, det lät inte alls dåligt! Min plan är att komplettera Exploren med en Speedmaster, men inte byta ut den.
Du kommer inte att ångra digTänker inte vara utan en Explorer men har bestämt mig för att växla till en 114270. 36 är min sweetspot
Svårt på de bilderna, men jag skulle säga polerad utifrån det man ser.Har kontakt med en säljare. Opolerad skall den vara. Vad säger panelen?
Jo inte världens bästa bilder.Svårt på de bilderna, men jag skulle säga polerad utifrån det man ser.
Nej den var inte svårflippad.Eftersom jag äger en:
Sjukt prisvärd!! Grym modell! Hade LÄTT köpt om jag inte redan haft en.
Skämt åsido. Dum försäljning, men den lär inte vara svårflippad.
Brukar man få frågan när man postar en bild på sin? Tycker mig uppleva att de som säljs på forumet är aningen trögsålda, medan nya versionen går snabbt.Bjussar på en bild av min Mk1. Inte till salu ;-)
Rockar du fortfarande din?Brukar man få frågan när man postar en bild på sin? Tycker mig uppleva att de som säljs på forumet är aningen trögsålda, medan nya versionen går snabbt.
Yep. Typ nästan OWG också.Rockar du fortfarande din?
Jag har inte testat den, men jag förstår det. På bild gör den sig väldigt bra & i mitt huvud är storleken rätt optimal.Yep. Typ nästan OWG också.
Klipp en ny. Den är bra på nato också, sen fem års bekymmersfritt ägande på det, ditt namn på certet & om du vill kan du göra som @Pelarn gör med sina nya klockor. Och då vara först.Vad trött jag blir. Hade i princip bestämt mig för att köpa en ny 214270, men efter att ha spenderat allt för mycket tid här så är jag inte säker längre. 114270 är läcker den med. När jag jämför på bilder så är den mer tilltalande, dock aldrig provat den. Sedan tillkommer problemet att köpa begagnat.
Jo, att köpa en ny har sina fördelar, en trygghet om inte annat. Gillar Nato så det blir några sådana med. Provade 39 mm och den satt inte dåligt på mina dryga 17 cm.Klipp en ny. Den är bra på nato också, sen fem års bekymmersfritt ägande på det, ditt namn på certet & om du vill kan du göra som @Pelarn gör med sina nya klockor. Och då vara först.
Jag velade också fram och tillbaks mellan 114270 och 214270 mk2. Jag hade i princip bestämt mig för 114270 men när tillfälle dök upp här på KS så blev det en 214270. Jag har inte ångrat mig en sekund än så länge. Sitter som en smäck på 17cm handled. Nu skulle jag inte vilja gå ned i storlek. Sedan är lumen på siffrorna fantastiska måste jag säga.Vad trött jag blir. Hade i princip bestämt mig för att köpa en ny 214270, men efter att ha spenderat allt för mycket tid här så är jag inte säker längre. 114270 är läcker den med. När jag jämför på bilder så är den mer tilltalande, dock aldrig provat den. Sedan tillkommer problemet att köpa begagnat.
Kul att höra! Har du testat Nato på den?Jag velade också fram och tillbaks mellan 114270 och 214270 mk2. Jag hade i princip bestämt mig för 114270 men när tillfälle dök upp här på KS så blev det en 214270. Jag har inte ångrat mig en sekund än så länge. Sitter som en smäck på 17cm handled. Nu skulle jag inte vilja gå ned i storlek. Sedan är lumen på siffrorna fantastiska måste jag säga.
Älskar den!
Ja det blir väl så att man kör med länk, i början i allafall. Tänkte att det kan vara kul med Nato till sommaren.Nej inte ännu. Jag har inte haft den tillräckligt länge ännu. Myser med länk än så länge.
Men det blir det definitivt längre fram.
Hur länge tror du smekmånaden håller i sig?Nej inte ännu. Jag har inte haft den tillräckligt länge ännu. Myser med länk än så länge.
Men det blir det definitivt längre fram.
Jo det är sant.Ja det blir väl så att man kör med länk, i början i allafall. Tänkte att det kan vara kul med Nato till sommaren.
Ja du ska inte lita på en nykär person.Hur länge tror du smekmånaden håller i sig?
Nja, jag ville mest poängtera hur nöjd jag är med den. Hade jag velat köpa idag hade jag nog sneglat mer åt den nyare då den känns mer symmetrisk, speciellt på bild.Brukar man få frågan när man postar en bild på sin? Tycker mig uppleva att de som säljs på forumet är aningen trögsålda, medan nya versionen går snabbt.
Inte tänkt på de tidigare, men ser väldigt trevliga ut, helt klart ett alternativ. Utöver det ska man fundera på klockförvaring och annat smått och gått...Jo det är sant.
Dessa gummi ser också dom riktigt fina ut. http://rubberb.com/en/rolex-watch-band-products/rolex-explorer-i-39mm-tang
Riktigt snyggt det där.Rubber B såg ju riktigt bra ut. Svårt att välja färg bara, inte prisat så man kan ta ett par olika och prova...
Jag fick ett ryck igår (händer förr eller senare) och slängde på ett band. Tog ett udda som legat i lådan länge utan att komma till användning men jag gillade färgen. Återkommer med fler bilder i bättre ljus, för det blev rätt bra!
Snygg!Rubber B såg ju riktigt bra ut. Svårt att välja färg bara, inte prisat så man kan ta ett par olika och prova...
Jag fick ett ryck igår (händer förr eller senare) och slängde på ett band. Tog ett udda som legat i lådan länge utan att komma till användning men jag gillade färgen. Återkommer med fler bilder i bättre ljus, för det blev rätt bra!