• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Freddie L

Panerai
Chokladbrunt band funkar, tycker jag!
IMG_4391.JPG
 

mmh

Panerai
2-Faktor
Tillbaka i tråden med rätt klocka på armen. :)
39:an fick vandra vidare till @coaxialdirection eftersom storleken inte kändes rätt för mig. Hade därför siktet inställt på att byta till en 114270 och när @Hexagon la upp en annons slog jag till.
IMG_1465.JPG
Grattis till ett fint köp! 36 mm funkar också bäst för mig, och dessutom tycker jag proportionerna på den är mera balanserade. Sjukt bra, helt enkelt!
 

speffy

Cartier
2-Faktor
Nu har man dragit på sig sitt första märke på den nya klockan :banghead:
Det syns bara i vissa vinklar och är inte så farligt egentligen, nu har den äntligen blivit mer personlig ;)
Det lär blir fler med tiden och den är till för att användas så det är bara till och köra på.
Kommande dings/repor kommer inte kännas lika mycket så nu kan man njuta ännu mer av den utan att oroa sig.
IMG_0532.JPG
 

DukeNukem

Omega
Det lutar nog åt en 114270 även för mig. Är ganska okunnig i ämnet men sett att det finns olika serier i modellen, typ serie V. Är det någon man ska ta hänsyn till vid köp? Tänker mig att senare bokstav betyder senare tillverkning?
 

direction

Panerai
2-Faktor
Det lutar nog åt en 114270 även för mig. Är ganska okunnig i ämnet men sett att det finns olika serier i modellen, typ serie V. Är det någon man ska ta hänsyn till vid köp? Tänker mig att senare bokstav betyder senare tillverkning?
Serienumret är det år klockan är tillverkad. Samma gäller för alla modeller. Bokstavens plats i alfabetet kan man inte gå efter.
Kolla denna länk som beskriver detta på ett bra sätt.

https://www.bernardwatch.com/Rolex-Serial-Numbers
 

Freddie L

Panerai
På tal om serienummer... När jag bytte till band på min 214270 tänkte jag kolla numret mellan hornen, men tji fick jag. Var finns det?
 
Topp