• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Tjenixen, min fråga har säkerligen diskuterats otaliga gången redan men hittade ändå inte ngt när jag scrollade en del…
Jag har haft ett antal olika exp1 14279,114270 och min favorit hittills 214270 som jag ägt 4-5 gånger. Nu undrar jag vad ni som testat både 214270 och 224270 anser är största skillnaden dom emellan bortser från nytt verk.
Den här videon jämför dom båda

Tjenixen, min fråga har säkerligen diskuterats otaliga gången redan men hittade ändå inte ngt när jag scrollade en del…
Jag har haft ett antal olika exp1 14279,114270 och min favorit hittills 214270 som jag ägt 4-5 gånger. Nu undrar jag vad ni som testat både 214270 och 224270 anser är största skillnaden dom emellan bortser från nytt verk.
Har haft ett par 214270 och har nu sedan en tid 224270. Tycker proportionerna på något vis upplevs bättre på nya. Den blanka svarta tavlan och AR på insidan är ett stort lyft imho. Små förändringar som för mig ger en bättre ”helhet”. Tror jag skrivit lite mer ang skillnaden jag upplever någonstans i tråden.

Men gillar du din så kör på den!

Har haft ett par 214270 och har nu sedan en tid 224270. Tycker proportionerna på något vis upplevs bättre på nya. Den blanka svarta tavlan och AR på insidan är ett stort lyft imho. Små förändringar som för mig ger en bättre ”helhet”. Tror jag skrivit lite mer ang skillnaden jag upplever någonstans i tråden.

Men gillar du din så kör på den!
Är utan just nu men köpte alldeles nyss en 224270, jag tror det blir bra av precis dom detaljerna du nämner, den dyker väl upp innan helgen hoppas jag 🙂

Tillbaka
Topp