• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Bra drag på forumet ikväll, men inte i Explorertråden.

Vilken är er favorit-Explorer? Min är 6350 med ”honeycombe dail”. Svårt cool med strukturen i tavlan. Jag gillar hur den fångar ljuset och fyller ut tomrummet på ett smakfullt sätt. Lite av en graal för mig.

C9003E8C-865C-46B1-823B-13DB743536A8.jpeg

FFD4A3CC-B326-460E-A2BE-E00967B2CF5F.jpeg

Bilder stulna från internet

Bra drag på forumet ikväll, men inte i Explorertråden.

Vilken är er favorit-Explorer? Min är 6350 med ”honeycombe dail”. Svårt cool med strukturen i tavlan. Jag gillar hur den fångar ljuset och fyller ut tomrummet på ett smakfullt sätt. Lite av en graal för mig.

C9003E8C-865C-46B1-823B-13DB743536A8.jpeg

FFD4A3CC-B326-460E-A2BE-E00967B2CF5F.jpeg

Bilder stulna från internet
Wow! Men nån som lekt med visarna på den undre?

Gillar verkligen Exp 1, så otroligt fina o stilarena, grattis till er som har dessa :) Själv har jag den konstiga böjelsen att jag måste ha datum så jag klammrar mig fast vid min Exp 2:a, försöker använda no-date klockor i samlingen för att vänja mig, men det funkar inte för mig...:-(
Hur kommer man bort från sådant tvångs-tänkande?

Gillar verkligen Exp 1, så otroligt fina o stilarena, grattis till er som har dessa :) Själv har jag den konstiga böjelsen att jag måste ha datum så jag klammrar mig fast vid min Exp 2:a, försöker använda no-date klockor i samlingen för att vänja mig, men det funkar inte för mig...:-(
Det känns dumt att tvinga sig att gilla något, lite som att klämma in fötterna i för trånga skor. Man måste inte äga allt man tycker är vackert.

Simpelt! Du kör dubbelpipigt, sen gammalt.

Såg den här på insta, riktigt coolt i mitt tycke. :) Ref på länken är: 62510H

IMG_3297.JPG
Inte dumt alls!
Tvekade en del innan jag köpte första klockan utan datum men det gick hur bra som helst. Nu ser jag avsaknad av datum som ett plus faktiskt, så smidigt när man skall ställa dom.

Vi definierar det som ”minst en heldag utomhus utan tillgång till moderna bekvämligheter”. En ganska lös definition syftande till att få en stor spridning på medlemmarnas äventyr. Nu har det mest blivit fjällvandringar, men vi ser gärna att man hittar på annat också.
Jag får återkomma när jag gjort något skoj! Jag är lite sugen på en distanspaddling igen.

Tillbaka
Topp