Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Får jag be om råd? Dessa bilder bad jag att få från en säljare av en nyservad klocka. Ser jättefint ut tycker jag, men är bandhornen för smala?Jag tycker det här med (o)polering är lite väl mycket nervositet kring. Om klockan är en gnutta polerad och det är bra gjort och det är mycket metall kvar är ingen skada skedd tycker jag. Klart man föredrar opolerat men ser klockan bra ut med feta bandhorn så känn ingen oro.
Jag tycker inte de ser för smala ut. Jag tittar på min egen 114270 och jämför när jag säger det, och Rob. Engström säger i sin tur att min klocka har fina bandhorn.Får jag be om råd? Dessa bilder bad jag att få från en säljare av en nyservad klocka. Ser jättefint ut tycker jag, men är bandhornen för smala?
Tack. Jag försökte göra min research och har lite svårt att jämföra bilder ur andra vinklar.Jag tycker inte de ser för smala ut. Jag tittar på min egen 114270 och jämför när jag säger det, och Rob. Engström säger i sin tur att min klocka har fina bandhorn.
Tycker inte heller att dom ser för smala ut, har du jämfört med NOS? Till exempel:Får jag be om råd? Dessa bilder bad jag att få från en säljare av en nyservad klocka. Ser jättefint ut tycker jag, men är bandhornen för smala?
Ah den där hade jag inte sett. Ser klart ok ut. Men gick den där för det priset... :-O Motsvarande på C24 ligger på 83 kkr!Tycker inte heller att dom ser för smala ut, har du jämfört med NOS? Till exempel:
https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-114270-nos.89889/
Det har hänt mycket med priserna på 114270 på bara ett år dessvärre. Helt plötsligt ville alla ha enAh den där hade jag inte sett. Ser klart ok ut. Men gick den där för det priset... :-O Motsvarande på C24 ligger på 83 kkr!
Jupp, jag med. Sist på bollen. Blir dyrt det här!Det har hänt mycket med priserna på 114270 på bara ett år dessvärre. Helt plötsligt ville alla ha en
Det är alltid svårt att göra en bedömning av bilder. Det är så mycket som spelar in, tex ljus och skuggor, vinklar, vart fokus ligger i bilden mm. Jag håller med övriga talare, tycker det ser bra ut att döma av bilderna. Bandhornen ser ganska krispiga ut även om fokus ligger på andra delar av klockan.Får jag be om råd? Dessa bilder bad jag att få från en säljare av en nyservad klocka. Ser jättefint ut tycker jag, men är bandhornen för smala?
Beror väl på handlaren?Hej,
Jag letar för fullt efter en fullset 114270, bland annat på Chrono24. Jag har dock lite svårt att avgöra vad som är ett rimligt pris för en fullset (helst med nya boxen som kom 2005). Hur värderar man "service" av handlaren jämfört med en riktig Rolex service?
Varför inte ha den på jobbet också?För fjortonde dagen i sträck åker den på så fort jag kommer hem från jobbet.
Bra fråga. Jag tycker inte riktigt det passar att ha en Rolex på mitt jobb, fast å andra sidan är det just en Explorer jag identifierar mig med. Jag är NO-lärare och vi ska på exkursion på fredag. Så då måste jag ju ha den på.Varför inte ha den på jobbet också?
Hahaha tack @NiklasF för dagens garv... (bilparkeringen alltså)Explorer även här!
Notera även den helruttna parkeringen i bilden. Både i en korsning och halvvägs ut i cykelbanan.
Jag vet - väldigt OT, men jag kunde inte låta bli att kommentera det.
Nybliven ägare till Exp1 känns riktigt bra
slutade med att jag gav 46!Ah den där hade jag inte sett. Ser klart ok ut. Men gick den där för det priset... :-O Motsvarande på C24 ligger på 83 kkr!