• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Hej alla glada, ligger i Thailand med lite solsting och för mycket öl och lite vatten i kroppen.
Så halka jag in på den här jäkla tråden för några timmar sedan o de resultera i att jag beställde en 214270-0003.:facepalm::)
Va inte planerat men föll för den ju mer ja läste och för att den ser ut o göra sig lika bra till kavajen som till tshirt på stranden.

Storleksmässigt mot en Seamaster 42mm? någon som har båda?.
Någon som kör med läderband? Om så vilket märke på band kör ni, släng gärna med en bild
Får se hur den sitter när jag kommer hem om det är en keeper. Blire så är de min första Rolex, har vart lite anti att de blivit sån status symbol med just Rolex :)

Senast ändrad:
Hej alla glada, ligger i Thailand med lite solsting och för mycket öl och lite vatten i kroppen.
Så halka jag in på den här jäkla tråden för några timmar sedan o de resultera i att jag beställde en 214270-0003.:facepalm::)
Va inte planerat men föll för den ju mer ja läste och för att den ser ut o göra sig lika bra till kavajen som till tshirt på stranden.

Någon som kör med läderband? Om så vilket märke på band kör ni, släng gärna med en bild
Får se hur den sitter när jag kommer hem om det är en keeper. Blire så är de min första Rolex, har vart lite anti att de blivit sån status symbol med just Rolex :)
Det är svårt med annat än länk till Explorern, men jag tycket att den gör sig bra på sailcloth. Bilden är på en 36mm.
Gummi tycker jag passar bra också, men tyvärr verkar det vara omöjligt att hitta till 114270.
79BD7E14-A8E1-4BF8-A3D8-0FBBC45153B5.jpeg

52225112-1AEF-4092-BB71-B5EBC6F59F32.jpeg

Tänk inte på ”statussymbol”.
99% kollar inte ens på din handled och med just en Explorer är det ännu mer stealth.

Det är svårt med annat än länk till Explorern, men jag tycket att den gör sig bra på sailcloth. Bilden är på en 36mm.
Gummi tycker jag passar bra också, men tyvärr verkar det vara omöjligt att hitta till 114270.
Tycker det såg helt ok ut.
Är lite orolig över strlk på 39an. Men bör inte va mkt större än Seamastern. Hade vanligtvis provat i butik innan men nu fick jag ett bra pris enligt mig så värt med lite krångel o i värsta fall skickat
Får hitta en kopia här i thailand på en marknad o prova

Tycker det såg helt ok ut.
Är lite orolig över strlk på 39an. Men bör inte va mkt större än Seamastern. Hade vanligtvis provat i butik innan men nu fick jag ett bra pris enligt mig så värt med lite krångel o i värsta fall skickat
Får hitta en kopia här i thailand på en marknad o prova
Hur menar du att en 39mm skulle vara större än en 42mm?

Och du skämtade väl om att hitta en kopia?

Senast ändrad:
Hur menar du att en 39mm skulle vara större än en 39mm?

Och du skämtade väl om att hitta en kopia?
Läste här i tråden att den upplevdes som stor av många o flera föredrar 36mm. Självklart är 39mm 39mm. Jag som utryckte mig lite klumpigt.

Och till andra frågan så va det ironi, men emojin som de så fint heter ville inte komma med. :)

Visuellt upplever jag den större än sina 39 mm. Urtavlan är större än submarinerns urtavla.

836a2785c04ef06bfe4f5c38ce963acb.jpg

72475006_717088602107073_8968804671286052119_n.jpg
Tack för bilden nu är jag med på vad ni mena, va så fokuserad på att huset skulle va mycket större.
Ska bli spännande o prova o se hur den sitter, Seamastern som vart min arbetshäst har fått följa med ned på ett par tusen meters djup runt om i världen tidigare i diverse gruvor.
Denna kommer få ett lite lugnare liv:)

Min största farhåga är sambon dock, kommer kosta några middagar o ögonfransförlängningar :D

79BD7E14-A8E1-4BF8-A3D8-0FBBC45153B5.jpeg

52225112-1AEF-4092-BB71-B5EBC6F59F32.jpeg
Nu vet jag inte hur stor skillnad det är mot 214270 men detta köpte jag av feskarn och med lite slipning med dremmeln så passade det.
29D659D6-0909-44BB-9C7A-467B55F2E680.jpeg

När det gäller länk vs andra band så är min upplevelse att 36mm Explorer är mycket mer beroende av sin länk än brodern 214270. Den större Explorern funkar ok på andra band medan den lilla har det jobbigare.

Okej, ja jag tyckte att det såg ut som många hade väldigt tight passform vilket är snyggt enligt mig. Man får väl bli lite innovativ så löser de sig.

Tillbaka
Topp