• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Aviation

Omega
Nämnde tidigare att jag beställt en Explorer 1 (2014). Är även min första Rolex och vi har ingen som auktoriserad på det i Örebro, finns Omega med flera.
Någon som vet någon bra i omnejd?
Ca pris för en normal service är det ca 10k? Använda sig av en seriös urmakare som inte är auktoriserad för just rolex är det ett stort NO NO?
Mvh
 

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Minns du vart du köpte detta band, googlat o letat som en tok men hittar bara en massa alligator band o dylikt. Hjälper inte att man är i Thai heller o alla sökresultaten blir snea :)
Hittar inget hirschband i denna variant.
Mvh
Jag köpte det här bandet från Cheapestnatostraps.com, kvalitén är meh men för 150kr väntar man sig ju inte mer. Jag har väldigt små handleder så köpte storleken S så det skulle passa bättre. Men tanken är att detta kommer användas till jag hittar ett bättre band i liknande stil som också är kort.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Nämnde tidigare att jag beställt en Explorer 1 (2014). Är även min första Rolex och vi har ingen som auktoriserad på det i Örebro, finns Omega med flera.
Någon som vet någon bra i omnejd?
Ca pris för en normal service är det ca 10k? Använda sig av en seriös urmakare som inte är auktoriserad för just rolex är det ett stort NO NO?
Mvh
10k för en service är alldeles för mycket. AD ligger väl på ca7k om klockan behöver en vanlig service. Icke AD bör vara billigare.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Söndagsexpyn dan före dan före dopparedagen...
DSC_0711-01.jpeg
 

Aviation

Omega
Jag köpte det här bandet från Cheapestnatostraps.com, kvalitén är meh men för 150kr väntar man sig ju inte mer. Jag har väldigt små handleder så köpte storleken S så det skulle passa bättre. Men tanken är att detta kommer användas till jag hittar ett bättre band i liknande stil som också är kort.
Hitta ett på royalstraps som jag köpte, ska va i kudoskin. Gillade färgen/slitningen får se hur de blir :) tack för tipset
 

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Nämnde tidigare att jag beställt en Explorer 1 (2014). Är även min första Rolex och vi har ingen som auktoriserad på det i Örebro, finns Omega med flera.
Någon som vet någon bra i omnejd?
Ca pris för en normal service är det ca 10k? Använda sig av en seriös urmakare som inte är auktoriserad för just rolex är det ett stort NO NO?
Mvh
Jag har lämnat in min hos en icke AD men urmakaren är utbildad för Rolex så jag väntar nu på kostnadsförslag! Men jag har inga problem med att inte lämna in den hos en AD!
 

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Okej, får se hur de sitter på mig då jag inte har så kraftig benstomme :)
Får väl i värsta fall sätta de på Kudoshornen jag har i hyllan, ( sambon älskar dom nästan lika mycket som mitt klockintresse, man kanske kan göra någon kul klockhållare av dom iofs ) :D
IMG_20191223_155608.jpg
Hahah, ja det hade ju varit lite små coolt sätt att förvara klockorna!
 
Topp