Hemska tanke! 39 är absolut max tycker jag.Det är ju inte helt omöjligt att 214270 blir discontinued 2021 så det kanske blir nästa ref då istället. Säkert 40 eller 41mm.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hemska tanke! 39 är absolut max tycker jag.Det är ju inte helt omöjligt att 214270 blir discontinued 2021 så det kanske blir nästa ref då istället. Säkert 40 eller 41mm.
Samma här!Hemska tanke! 39 är absolut max tycker jag.
Ja, jag tycker 214270 bärs större än 39mm. Den är inte direkt stor, men den upplevs stor på grund av stor tavelyta just som du säger.Upplever ni att 214270 bärs större än 39mm? Jag tänker mest på att tavelytan är ganska stor.
Har endast testat kompisens mk1 för ett par år sedan.
Hade egentligen siktet inställt på en 16610 men har börjat svänga mer åt en Explorer 1
Upplevd storlek är imo 40mm rakt framifrån, 38-39mm från alla andra vinklarUpplever ni att 214270 bärs större än 39mm? Jag tänker mest på att tavelytan är ganska stor.
Hade egentligen siktet inställt på en 16610 men har börjat svänga mer åt en Explorer 1
Tavlan upplevs större så man lurar sig lite på det. Jag tycker att den känns som 39-40mm på armen. Jag äger båda och har jämfört de sida vid sida.Upplever ni att 214270 bärs större än 39mm? Jag tänker mest på att tavelytan är ganska stor.
Bra poäng där! Den upplevs större framifrån, men från mer sneda vinklar tycker upplevs den nätt/lagom och fin!Upplevd storlek är imo 40mm rakt framifrån, 38-39mm från alla andra vinklar
Jag har ägt båda storlekarna, men aldrig provat dem samtidigt. Jag vet att du tar fina bilder, så några jämförande kanske? blink blinkTavlan upplevs större så man lurar sig lite på det. Jag tycker att den känns som 39-40mm på armen. Jag äger båda och har jämfört de sida vid sida.
Dagens I-landsproblemEn stor fördel mot subben som jag ser det är dels tjockleken men också att den inte har en bezel som tuggar sönder skortärmar, så många skjortor jag fått förstörda av taggarna på sub-bezeln
Ja, jag överlåter u-landsproblemen till u-länderna.Dagens I-landsproblem
Pannan tagit över helt?Headsup Explorerlovers! Går i säljtankar på denna, annons kommer snart!
Bra chans för någon att köpa nu innan eventuella höjningar av listpriser snart samt att den troligtvis byts ut 2021. Det är vad jag tror iaf!Headsup Explorerlovers! Går i säljtankar på denna, annons kommer snart!
En till höjning. Undra var smärtgränsen går..Bra chans för någon att köpa nu innan eventuella höjningar av listpriser snart samt att den troligtvis byts ut 2021. Det är vad jag tror iaf!
Det är nog långt kvar innan den är nådd. De har ju inte problem att få iväg klockorna direkt.En till höjning. Undra var smärtgränsen går..
Senaste var vel i desember 2019 og de bruker vel gjöre det en gang per år så det kom vel ikke som noen överraskning?En till höjning. Undra var smärtgränsen går..
Precis! Jag är ganska säker på att det kommer en tidigt 2021 och just 214270 ligger ju relativt lågt ändå.Senaste var vel i desember 2019 og de bruker vel gjöre det en gang per år så det kom vel ikke som noen överraskning?
Nej det var ingen överraskning.Senaste var vel i desember 2019 og de bruker vel gjöre det en gang per år så det kom vel ikke som noen överraskning?
Ja jag tror det. Tror den blir snarlik men större, 40/41mm. uppdaterat urverk och sen gissar jag på en vit version som add on. Min gissning är även att Explorer 2 uppdateras.Vad tror ni andra, kommer det en ny Exp1 2021?
+1Ja jag tror det. Tror den blir snarlik men större, 40/41mm. uppdaterat urverk och sen gissar jag på en vit version som add on. Min gissning är även att Explorer 2 uppdateras.
Vem vet? Men gissa kan man alltid få göra
Jag tror samma faktiskt! Den blir nog tyvärr lite större vilket vore sådär. Jag är lite tveksam till att de släpper en vit men hoppas det!Ja jag tror det. Tror den blir snarlik men större, 40/41mm. uppdaterat urverk och sen gissar jag på en vit version som add on. Min gissning är även att Explorer 2 uppdateras.
Vem vet? Men gissa kan man alltid få göra