• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Upplever ni att 214270 bärs större än 39mm? Jag tänker mest på att tavelytan är ganska stor.

Har endast testat kompisens mk1 för ett par år sedan.

Hade egentligen siktet inställt på en 16610 men har börjat svänga mer åt en Explorer 1

Upplever ni att 214270 bärs större än 39mm? Jag tänker mest på att tavelytan är ganska stor.

Hade egentligen siktet inställt på en 16610 men har börjat svänga mer åt en Explorer 1
Ja, jag tycker 214270 bärs större än 39mm. Den är inte direkt stor, men den upplevs stor på grund av stor tavelyta just som du säger.

Jag tycker att den är för stor för modellen och tycker att tidigare 36mm är betydligt mer proportionerlig. Men gillar samtidigt 214270 och varit nära att köpa min andra flera gånger. En riktigt fin klocka, men man skulle vilja fila lite på den. :)

Tavlan upplevs större så man lurar sig lite på det. Jag tycker att den känns som 39-40mm på armen. Jag äger båda och har jämfört de sida vid sida.

Upplevd storlek är imo 40mm rakt framifrån, 38-39mm från alla andra vinklar :)
Bra poäng där! Den upplevs större framifrån, men från mer sneda vinklar tycker upplevs den nätt/lagom och fin!
Länken är också dock avsmalnande, vilket jag tycker förstärker känslan "av att tavlan är stor".

Tack för svaren!

Det optimala hade varit en 16610 med med modern länk. Men Explorern kanske är svårare att tröttna på över tid.

Hmm, svårt

Headsup Explorerlovers! Går i säljtankar på denna, annons kommer snart!
20201228_195754.jpg

Ja jag tror det. Tror den blir snarlik men större, 40/41mm. uppdaterat urverk och sen gissar jag på en vit version som add on. Min gissning är även att Explorer 2 uppdateras.

Vem vet? Men gissa kan man alltid få göra :)
Jag tror samma faktiskt! Den blir nog tyvärr lite större vilket vore sådär. Jag är lite tveksam till att de släpper en vit men hoppas det!

De släpper nog en ny Exp2 samtidigt som du säger, på den tror jag att det blir en keramisk bezel.

Spännande!

Det ryktas om en höjning på Rolex mellan 6-10% och ca. 6,5% på Exp1 blir 75k. Det är nog inte omöjligt!

Tillbaka
Topp